Avatar billede 1Dorte Guru
07. oktober 2021 - 14:25 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Opsigelse af bredbånd hos Yousee - hvad sker der med min mail?

Hej
Er der nogen erfaring for, hvad der sker med min Yousee-mail (xxx@privat.dk), når jeg stopper som kunde hos Yousee.

Jeg er ikke interesseret i at betale noget blot for at at beholde min mail.

Mvh.
Dorte
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
07. oktober 2021 - 14:46 #1
Citat fra deres vilkår (pdf)...

3. Opsigelse
Kunden har én måneds opsigelse af YouSee Mail. Ved kundens opsigelse vil kundens mailboks blive slettet 45 dage efter aftalens ophør
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2021 - 16:05 #2
ISP har ret til at fjerne konti når man ikke længere er kunde.

Så du skal have en mail løsning klar *inden* dit abonnement udløber.

Ikke alle ISP er lige hurtigt til faktisk at slette konti, men det skal du ikke satse på.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. oktober 2021 - 17:20 #3
opret fx en 1dorte@gmail.com NU, og sæt autosvar på din @privat-konto, så de får  besked på at du har skiftet til gmail
I stedet for autosvar, så kan du også bare sende en gruppemail (alle tilføjes i BCC feltet = Blind Carbon Copy, så du ikke kopiere dine bekendtes adresser rundt til alle andre) til dem i dit adressekartotek, som du vil have med fremover - så undgår du at sende besked til spam og kedelige firmaers gamle reklamekampagner.
Avatar billede 1Dorte Guru
07. oktober 2021 - 17:52 #4
Tak Claes
Jeg har en gmail, jeg har bare ikke brugt den som mail, men på min tlf.
Tak for tippet med autosvar - det var sådan set smart.
Jeg har tænkt, at jeg vil sende en gruppemail med BCC. Mens ellers tak for tippet.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2021 - 14:39 #5
En anden vigtig ting at huske er at ændre din email adresse hos diverse firmaer og web sites (f.eks.  eksperten.dk !).

Så længe du kan huske dit password kan du fint logge ind, men får du brug for password reset så vil de fleste sende en email til den email adresse de har på dig. Og har du ikke adgang til den, så kan det blive vanskeligt.
Avatar billede 1Dorte Guru
08. oktober 2021 - 14:51 #6
#5 -
ja, Arne. Og det er det mest tidskrævende, jeg er så småt begyndt i går.
Avatar billede 1Dorte Guru
08. oktober 2021 - 14:53 #7
#3 -
Jeg er lige inde i stimme af jeg-tilbyder-dig-sex- mails, så mon ikke autosvar er en dårlig ide?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2021 - 14:55 #8
I Chrome og Edge kan du finde dine (gemte) adgangskoder:
Chrome: klik på ... i top højre, Indstillinger / autoudfyld / adgangskoder
Edge: klik på ... i top højre, Indstillinger / profiler / adgangskoder
i begge skal du bruge din windows adgangskode (eller pinkode) for at få vist de gemte koder.
Det er ofte lettere end at gå via firmaer og resette adgangskoder
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2021 - 15:14 #9
>1Dorte - autosvar droppes, gruppesend BCC til dine faste kontakter.
Så har du også fordelen af 'ny' mail-konto, så der går lidt tid før spam-listerne opdager dig.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2021 - 15:22 #10
Hvis man har gemt passwordet i browser så har man naturligvis ikke brug for password reset.

Men så kan de opfatte ens login som mistænkeligt og beslutte at lave en 2FA ved at sende en email med en kode.

Det er risikabelt at stå registreret med en ikke-gyldig email-adresse,
Avatar billede 1Dorte Guru
08. oktober 2021 - 15:31 #11
#8 + #10
Jeg tjekker at det bliver min liste over steder, hvor jeg helst skal have ændret min e-mail.
Mvh.