Avatar billede reneblakoe Juniormester
07. oktober 2021 - 17:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Google drev

Nu har Google 'drillet' mig i længere tid angående Drev, og nu er jeg så åbenbart havnet i en 'fælde', som mit plagede hovede ikke lige kan lure en løsning på. Hvad skal jeg gøre.
Jeg får hele tiden flg. meddelelse:
Flyt konti til Drev til computer
Oplysninger om lagerplads
Yderligere lagerplads bruges til at uploade eller downloadefilerder skal synkroniseres.
Du har ikke nok Google lagerpladstil at synkronisere alle dine filer, få mere Google lagerplads med en prøveperiode på Google one.
......

Hvad betyder dette og hvad skal jeg gøre for at komme ud af det?
René
Avatar billede Erik K Ekspert
07. oktober 2021 - 18:23 #1
Den besked får du vel fordi du har brugt de 15GB Google stiller gratis til rådighed.

Der er to muligheder:

1) Slet et antal filer fra drevet, så du kommer under max GB, der er gratis

2) Abonner på mere lagerplads og betal for det.
Avatar billede supportsiden Professor
07. oktober 2021 - 20:20 #2
Du har sikkert overset en eller flere pop-up's fra Google vedr. drev.
Meddelelsen får du fordi Google ændrer "Google Sync" til "Google Drev"  (hæng mig ikke i de korrekte navne)
I bund og grund er ændringen at du, hvis du gennemgår proceduren (hvilket du er nødt til) får et G: drev (typisk) som du kan se i i Windows Stifinder i stedet for bare en mappe "Google Drev"
Du kan bare følge de instruktioner der er nå du klikker Ok til det
Google har "vedtaget" dette så der er ingen vej udenom - i øvrigt synes jeg det er nemmere at arbejde med.
Hvis du har flere PCer der er på Google Drev, får de hver sin mappe der
Måske du kan finde uddybende forklaring her :
https://support.google.com/drive/answer/9312312?hl=da
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2021 - 13:15 #3
Hvis du har installeret Google Drev på dit PC, så er det sikkert bare besked, at du allerede har opbrugt 15 GB gratis lagerplads. Det kan se direkte fra Google Drev linket.

Google Drev
https://drive.google.com/drive/my-drive

Hvis du har installere Google Drev på dit computer, kan du se dette selv herfra:

Google Drev Computere
https://drive.google.com/drive/computers

Og på nyere smartphone med Android har Google valgt at inkludere på nyere modeller med Google One, hvor dit smartphone har sikkerhedskopiering rettighed, dette er knyttet til Google Drev.
Her har Google One mulighed også for at synkronisere dine beskeder, mail beskeder og endda dele dine dokumenter fra Google Drev og vedhæfte det som deling på mail og gratis tjenester du har aktiveret eller accepteret med og fra.

Google One
https://one.google.com/home

Det er højst sandsynligt bare fordi du allerede har opbrugt den gratis 15 GB lagerplads at du modtager dette besked.

Det du kan gøre at hente det du har synkroniseret fra Google Drev tilbage til dit computer og ligge dette til dit eget ekstern harddisk, så på den måde har du mulighed for at frigive mere plads ved at slette filen, dataen fra Google Drev.

Eller som du har fået besked på, optegne dit mere lagerplads ved at betale for mere lagerplads.

Jeg håber, at dette har svaret dit spørgsmål og fortsat god dag, jeg hopper af tråden.
Avatar billede reneblakoe Juniormester
08. oktober 2021 - 16:36 #4
Hej
Tak for jeres svar.
JEg har dog et spørgsmål mere i relation til Drev.
Er det noget man kan komme ud af, eller er det bare noget, jeg må finde mig i i fremtiden.
Jeg har altid været tilfreds med at gemme på min lokale harddisk, suppleret med en backup i ny og næ. Savner stadig Windows 7.
Yes jeg er halvgammel, men forsøger at følge lidt med alligevel.
Er der en, der kan forklare mig, hvad Drev lige er/gør ved mine filer, evt en henvisning til forståelige artikler om Drev.
Avatar billede Erik K Ekspert
08. oktober 2021 - 17:31 #5
Når du opretter en Google-Konto, får du automatisk tilgang til 15 GB gratis plads på Google Drev og det kan du ikke undgå. Du kan dog lade være med at bruge Drev til at gemme kopier af dine filer. Du får automatisk en Google-Konto når du opretter en gmail og/eller når du har en telefon der bruger styresystemet Android - det gør ca 95% af alle telefoner, hvis ikke det er en iPhone.
Du kan på både PC og telefon slå synkronisering med Drev fra og dermed undgå at overskride den maksimale frie plads.
Drev gør kun det, du indstiller dine devices til - nemlig at gemme kopier af dine filer.
Avatar billede Erik K Ekspert
08. oktober 2021 - 17:35 #6
Drev har i øvrigt intet med din Windowsversion at gøre, så skiftet fra Win 7 har intet med sagen at gøre.