Avatar billede ranni Forsker
08. oktober 2021 - 12:00 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med uninstl. og geninstl. af Pinnacle Studio 15

Windows 10    Pinnacle Studio 15.
Hej !!
Jeg fik problemer med Studio.
Jeg afinstl. med REVO Unstl. pro men blev mødt af skrivelse:

En anden version af dette produkt er allerede installeret .  Installation af denne version kan ikke fortsætte ????

Jeg bliver så foreslået at gå under Kontrolpanel og fjerne den der, men der er den ikke mere.
Jeg prøver så at instl. fra den originale DVD/CD men under instl. bliver jeg bedt om isætte DVD/CD 1, men den kører jo allerede  ????
Studio 15 figurerer i REVO Uninstl pro men ikke i Kontrolpanel og heller ikke Ashampoo Uninstl.
Kan nogen foreslå en retning, jeg eventuel skal prøve at gå.
Gendannelse har jeg prøvet et par gange.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2021 - 12:45 #1
Afinstallering forårsager kun problemer, sådan som jeg har forstået det fra tidligere forum kommentarer. To forskellige versioner kan eksistere.

Tråder af kommentar 1
http://forums.pinnaclesys.com/forums/thread/293744.aspx

Tråder af kommentar 2
http://forums.pinnaclesys.com/search/SearchResults.aspx?q=Studio+15+uninstall
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2021 - 12:52 #2
Du kan prøve at afinstallere begge med Revo Pro uninstaller, og installere kun seneste?

Eller skal du overføre en hel del features og data for dette, måske kopier dataerne?

Hvis det ikke virker med Revo Pro uninstaller, hvad med Geek Uninstaller?

https://geekuninstaller.com/
Avatar billede ranni Forsker
08. oktober 2021 - 13:37 #3
Hej Jørgen.
GEEK kom desværre med samme kommentar. Prøv over Kontrolpanel.
Jeg kan nu prøve at uninstl. al Pinnacle Studio materiale.
Jeg har også Dazzle og studio 24, men Studio 15 er nu den bedste til finde flimmer/uregelmæssigheder i video, som så kan fjernes med at klippe få 100 dele sec. fra.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2021 - 13:52 #4
Hvis du har dine data, filer og programmer på andet partitionering på dit på HDD eller kan kopiere dine data og filer og programmer på eksterne harddisk, så gør det og foretag Nulstil Windows.

Dette vil fjerne alt skrammel og som det er frisk Windows 10. Her har du mulighed for at installere hvad du ønsker.

Det kunne være alternativet for hurtig løsning.

Jeg plejer bare at nulstille mit Windows 10, hvis der er kommet fejl som ikke kan rette, og har ikke fundet yderligere fejler på dette måde.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2021 - 13:53 #5
Det betyder, at du skal installere om på alt programmer og drivers. Skal det lige nævnes, for Nulstil Windows.
08. oktober 2021 - 17:58 #6
Du skal slette det manuelt.

Jeg fandt denne guide:
https://support.corel.com/hc/en-us/articles/216509237-Pinnacle-Studio-When-Studio-is-uninstalled-with-errors-how-do-you-manually-uninstall

Jeg kender ikke regdelete, men prøv den, eller slet pinnacle manuelt med regedit

Husk at tage en god backup af dine data.

Kan du evt. omdøbe pinnacle i Revo?
Eller i Ccleaner?
Jeg har en enkelt gang haft en fejlet opdatering hvor jeg slettede alt manuelt, men kunne ikke slippe af "programmet" i tilføj/fjern programmer.
Men jeg kunne omdøbe det med ccleaner, og kunne derefter finde det i reggedit og slette det.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2021 - 18:10 #7
Hurtigere med at Nulstille Windows 10, i stedet for alt det bøvl 😂🤣
Avatar billede ranni Forsker
08. oktober 2021 - 19:51 #8
Så lykkedes det !!  !!  !!
Jeg forsøgte at uninstl. mappen Pinnacle i Programmer (x86), Studio 24 forsvandt men tillægsprogrammer og Studio 15 var der stadig.
Jeg uninstl. så tillægsprogrammer enkeltvis.
Studio 15 var der stadig, ved tvangsuninstl. kom skiltet:.

En anden version af dette produkt er allerede installeret .  Installation af denne version kan ikke fortsætte ????

Jeg købte så GEEK, så fandt den skjulte filer, der kunne slettes.

Så kunne jeg instl Studio 15 og 24 uden problemer.

Jeg turde ikke nulstille Windows, jeg tror jeg får mange problemer med geninstl. mine mange video/billed  ( 117 stk) programmer.
Kan jeg bare kopiere mapperne i drev C:  Programdata/programmer/ programmer (x86) over på ekstern HDD og så sende dem tilbage på C: ????

TAK til Jer begge for at jeg turde gå videre.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2021 - 19:57 #9
Det er meget positivt tilbage melding. Det er helt i orden at du ikke turde at fortsætte med Nulstilling.

Og for dit spørgsmål, kopiere programmer fra installationsmapperne vil ikke hjælpe, når disse hænges sammen med installations-registrerne, og når det er nulstillet Windows vil det ikke hjælpe og prøve at smide dem tilbage på installationsmapperne.

Så, du kan indikere Rogerrabbit svar som løsning, da det trods alt løsningen der var, ved #6. 😎✌😁
Avatar billede ranni Forsker
08. oktober 2021 - 21:36 #10
Nej !!
Det var jer begge, der gav mig mod til at gå lidt længere end jeg egentlig turde.
TAK TIL JER BEGGE !!!!!!!!!!!!!!!
09. oktober 2021 - 08:54 #11
Velbekomme