Avatar billede Michelle Åkessen Praktikant
11. oktober 2021 - 08:31 Der er 6 kommentarer

2 skærme til bærbar, en virker ikke

Hej med jer.
Jeg har netop fået skærm nummer to på arbejdet. Jeg bruger bærbar til at arbejde via og har normalt haft brugt bærbaren+ekstern skærm for at have 2 skærme. Nu har jeg så fået en større skærm jeg kan bruge og jeg er egentligt ligeglad med at bruge bærbaren som skærm.
Problemet er så at med skærmen medfulgte kun Displayport-stik, og bærbaren har ikke Displayport indgang! Jeg har derfor været ude og købe en HDMI->Displayport kabel i Elgiganten meeeen det virker ikke. Selve skærmen virker men jeg får ikke billede. Nogen forslag?
Jeg er ikke mega computernørd men kan dog finde ud af en smule :) Men lige med skærme er jeg "lost"!

Begge skærme er Samsung S24E450 og bærbaren er en Dell E5570 hvis det har noget at sige :)
Avatar billede hkv Forsker
11. oktober 2021 - 09:46 #1
Jeg har været udsat for noget lignende. Købte også et HDMI til displayport kabel. Det viste sig at det kabel jeg havde købt ikke var kompatibel med windows 10, hvorfor jeg fik det byttet til det rigtige. Kunne være en mulighed?
Avatar billede Michelle Åkessen Praktikant
11. oktober 2021 - 09:57 #2
Jeg var ikke engang klar over at et kabel kunne være "ikke-kompatibelt" med Windows 10!! :-o :-o Jeg må en tur forbi Elgiganten i eftermiddag og spørge om det er problemet. Der står intet på pakningen til kablet om kompatibilitet med Windows10.... Hører gerne hvis andre har forslag jeg kan afprøve så jeg slipper for turen, da det er noget af en omvej for mig at skulle forbi Elgiganten :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
11. oktober 2021 - 11:42 #3
Indstillinger / System / Skærm - og kun med den nye via hdmi på. Se, om windows kan identificere den. Hvis Ja, så sæt den anden skærm til (eller bare tænd den) og se, om begge skærme findes.
Problemet ligger i, at du udvider windows til de to skærme, men win ved jo, at du har 3 og udvider til 'det hele', og det kan den bærbares grafikkort nok ikke trække.
Avatar billede Michelle Åkessen Praktikant
11. oktober 2021 - 12:11 #4
@Claes57 - jeg prøvede nu at tage stikket til den "gamle" eksterne ud, og kun sætte den nye i. Dette virkede ikke. Den registrerer slet ikke at den nye skærm sættes til desværre :(
Avatar billede claes57 Ekspert
11. oktober 2021 - 12:29 #5
så er det nok stik...
Avatar billede supportsiden Professor
11. oktober 2021 - 15:49 #6
Husk at DisplayPort stik skal trykkes helt i bund (klik) og som regel så er låst og kun kan tages ud ved at klikke låsen op på stikket. Jeg har set selv meget erfarne IT nørder overse dette.