Avatar billede bps Praktikant
14. oktober 2021 - 14:34 Der er 1 kommentar

Makro - skjul rækker - betinget formatering

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp til at få min makro til at virke - har ikke prøvet at kombinere betinget formatering med makro:

Jeg har lavet en liste i excel, hvor man kan vælge Ja, Nej eller I/R via en rulleliste. Hvis man vælger Ja kommer der nogle spørgsmål frem nedenunder, som skal besvares. Hvis man vælger Nej eller I/R bliver rækkerne med spørgsmål blanke.

Kan jeg via en makro automatisk få skjult de blanke rækker ud fra kriteriet Nej og I/R og vist dem, hvis kriteriet er Ja?

Rullelisten er i kolonne K22 - spørgsmålene kommer i rækkerne 24-29 og rulleliste igen i K32 - spørgsmål i rækkerne 34-41 og rulleliste igen i K45 - spørgsmål i rækkerne 47-50 osv.

Nogen der har et script eller kan lave et script, der virker? som jeg kan bygge videre på?
Avatar billede jens48 Ekspert
14. oktober 2021 - 15:31 #1
Noget i stil med dette vil kunne bruges, hvis du sætter et mellemrum ind i kolonne K i de rækker der ikke skal skjules.

Sub HideRow()
Dim LastRow, R As Long
LastRow = Range("A1").End(xlDown).Row
For R = 24 To LastRow
If Cells(R, 11) = "" Then
Cells(R, 1).EntireRow.Hidden = True
Else
Cells(R, 1).EntireRow.Hidden = False
End If
Next
End Sub