Avatar billede Zer0Byte Praktikant
16. oktober 2021 - 12:47 Der er 8 kommentarer

Hej, mit port forwarding virker ikke!

Hejsa Computerworld! jeg har nærmest skiftet udbyder, vi skiftet fra selvskabet "3" til Eniig. Så vi har lige fået Fiber internet. Jeg kunne nemt port forward på min gamle router fra "3", det var dejligt nemt. Dog virker port forwarding ikke min nye router. I sektionen Port Forwarding, har jeg lavet den følgende regel: Name = Website | Protocoles = BOTH | Ext. ports = 80-80 | Int. IP = 192.168.0.204 | Int. port = 80. Min routers lokal ip er 192.168.0.1 (hvis det kan hjælpe) Jeg håber i kan hjælpe mig, hilsen Zer0Byte!
Avatar billede Zer0Byte Praktikant
16. oktober 2021 - 12:48 #1
Jeg glemte og sige at min router er en i4850
Ethernet Router!
Avatar billede KHN Guru
16. oktober 2021 - 14:00 #2
Måske dette kan hjælpe dig videre:
https://portforward.com/icotera/i4850/
Avatar billede Zer0Byte Praktikant
16. oktober 2021 - 14:22 #3
Hejsa KHN, din linkede guide virker DSV ikke. Men ellers tak!
Avatar billede Mikael Ekspert
16. oktober 2021 - 15:45 #4
Vedr. #3 Hos mig virker linket fint ;)
Avatar billede Zer0Byte Praktikant
16. oktober 2021 - 17:48 #5
#4 Guiden virker nok for andre, men dog ikke mig. Jeg får den samme fejl når jeg gør det som der står i guiden.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. oktober 2021 - 20:29 #6
Måske lidt oplysninger her:  https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=9&tid=913665

Bemærk det med dobbelt NAT.
Avatar billede Zer0Byte Praktikant
17. oktober 2021 - 22:24 #7
#6 så vidt jeg kan læse skal jeg ringe til min udbyder og bede om og få en offentlig ip! Tak for hjælpen! skriver hvis det virker.
Avatar billede puren Ekspert
18. oktober 2021 - 12:42 #8
i router kan du se din WAN ip som er XXX.XXX.XXX.XXX hvis den ikke er den sammen som hvis du googler "what is my ip address" kommer det ikke til at virke så skal du netop som du selv er inde på lave ringe til din udbyder og bede om en offentlig ip, efter som du roder med port 80 lyder det til at være noget hjemme side og vil anbefale en fast ip