Avatar billede K6950 Juniormester
16. oktober 2021 - 21:28 Der er 1 kommentar

Sammenligning af indhold i celler

Hej

Jeg er ved at lave en makro, som blandt andet skal tjekke om der er celle som som indeholder en eksakt værdi og på den baggrund udføre en handling.

F.eks.A1 = "Pedersen"
I området A2 til A100, skal alle felter som indeholder "Pedersen" markeres på en bestem måde.
Jeg har styr på funktionen ved eksakt værdi.

Men

Hvis der i området A2 til A100 er celle hvor der f.eks. står "Hans Pedersen" eller "Pedersen Jensen", ønsker jeg også at der skal ske en markering på en bestem måde.

Er det muligt ?
Avatar billede Docthomassen Juniormester
19. oktober 2021 - 14:57 #1
Det du søger, ser ud til at være wildcards. Altså tegn enter før eller efter "Pedersen".

Der findes flere måder at gøre det på, med det lyder som om at du har styr på makroer og vba?

https://debugvba.com/how-to-use-wildcard-characters-in-vba-excel/

Du kan også bruge kommandoen "instring".

Hvis du behøver mere hjælp, så giv lyd.