Avatar billede mort1 Ekspert
22. oktober 2021 - 17:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

"Snavs" på telefonen

Jeg er begyndt at få en h....... masse meddelelser, som alle har det til fælles, at de dukker op i toppen af skærmen på min Samsung S10, og hedder noget med  "Crome ibb.co", og så indeholder de reklamer af forskellig art - Nogen der kan fortælle, hvordan jeg kommer dette uvæsen til livs?
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. oktober 2021 - 18:13 #1
Jeg har fundet noget der måske kan løse dit problem:

https://support.google.com/chrome/answer/2765944?hl=de&co=GENIE.Platform%3DDesktop
Avatar billede DanishBear Seniormester
22. oktober 2021 - 18:57 #2
Avatar billede mort1 Ekspert
23. oktober 2021 - 14:49 #3
Tak for jeres input - Som jeg ser det, så handler det der kommer frem, via jeres link, om pc, i hvert fald henvises der til "knapper" som ikke findes på min telefon (skærm).
Nu er jeg ingen ørn når det handler om Android, men på en eller anden måde må man vel kunne "åbne" browseren (Crome), og markere den omhandlede afsender som uønsket ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. oktober 2021 - 15:32 #4
Jeg er lige som du heller ingen ørn til android, men jeg har fundet noget som forhåbentlig kan løse problemet:

https://windowsreport.com/remove-google-chrome-virus-android/

✌✌✌
Avatar billede Erik K Ekspert
23. oktober 2021 - 15:59 #5
Dit problem skyldes måske en bestemt app, som bør afinstalleres eller også en hjemmeside du har besøgt med Chrome.
Her finder du nogen løsningsforslag, hvor specielt punkt 1 og 3 måske kan løse problemet.

https://support.google.com/chrome/answer/2765944?hl=en-GB&co=GENIE.Platform%3DAndroid#zippy=

Du kan stoppe notifikationer fra websites brugt med Chrome ved at følge disse trin:

Åbn Chrome-appen. på din Android-telefon.
Til højre for adresselinjen skal du trykke på Mere. Indstillinger.
Tryk på Indstillinger for website. Notifikationer.
Aktivér eller deaktiver indstillingen øverst på skærmen.
Avatar billede mort1 Ekspert
23. oktober 2021 - 17:35 #6
Det var heldigvis ikke så alvorligt, det eneste der skulle gøres, var at slå notifikationer for sitet fra i Google Chrome.
Det eneste som kan være bekymrende er, at det begyndte lige efter, at jeg havde installeret ImgBB, som de fleste af nok bruger når vi skal have billeder på opslag her på Computerworld - Tror i øvrigt at jeg havde samme oplevelse, da jeg for et par år siden sidst installerede ImgBB, og vel sagde ja på det forkerte tidspunkt - men denne gang var det altså på min telefon det "brød ud", men mønsteret er det samme.
Avatar billede Erik K Ekspert
23. oktober 2021 - 19:03 #7
👌 Godt det "kun" var det - som jeg forventede.

De tjener vel pengene på at pushe reklamer - der betales jo ikke for brugen, men de skal jo så overleve på anden vis.
Det er jo ret udbredt.