Avatar billede arnepedersen Forsker
25. oktober 2021 - 12:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows 11

Har fået Win11. Og på processlinien plejer jeg at dobbelt klikke  for at vise sider ved siden af hinanden. Den er væk.
Hvordan får jeg vist -sider ved siden af hinanden?
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. oktober 2021 - 12:43 #1
Jeg har indsat et link der måske kan hjælpe.

https://support.microsoft.com/da-dk/windows/s%C3%A5dan-bruger-du-proceslinjen-i-windows-11-0657a50f-0cc7-dbfd-ae6b-05020b195b07

Jeg har ikke selv Windows 11, vil jeg understrege, men de kunne godt ligne Microsoft at ændre tingene til det "bedre", i hvert fald i teorien.
Avatar billede arnepedersen Forsker
25. oktober 2021 - 13:31 #2
Desværre Erik det har jeg været igennem.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2021 - 17:29 #3
Åbn bowser eller fx word, og for flere åbne, så højreklik på ikon i proceslinjen, og vælg 'nyt vindue'. Når du så senere kører cursor ned på ikon, så er der alle åbne vinduer lige over.
Du skal så ikke lukke på [X] for at skifte vindue, men du kan minimere og stadig have den åben.
[Alt][tab] ser så også lidt anderledes ud, du får fine billeder at de åbne vinduer (fra alle åbne programmer)
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2021 - 17:52 #4
og - en ekstra ting. Hvis du[Alt][tab] og har en video kørende på twitter, facebook, youtube, så fortsætter den mens du er i 'skifte-vindue'
Avatar billede Erik K Ekspert
25. oktober 2021 - 18:03 #5
Jeg har ikke Win11, men kan du ikke få vist to dokumenter ved siden af hinanden som i Win10?
Du åbner 1. dokument og holder windowstasten medens du trykker på pil til venstre eller højre - denne side vises så i ventre eller højre side af skærmen alt efter hvilken pil du bruger.
Derefter åbner du en anden side og holder windowstasten medens du trykker på pilen i modsat retning.
Siderne vises så ved siden af hinanden.

Eller har jeg misforstået, hvad du gerne vil opnå?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2021 - 19:18 #6
som jeg ser det, så skal 'nyt vindue' bruges i word. og så skal man selv justere rammer til, hvis de skal være ved siden af hinanden.
Avatar billede Erik K Ekspert
25. oktober 2021 - 19:38 #7
Hvis man åbner to wordfiler og gør som jeg beskriver i svar #5, så tilpasses word automatisk til at bruge halvdelen af skærmen på hhv højre og venstre side og hele højden på begge dokumenter.
På den måde skal man ikke selv bøvle med at tilpasse noget.

Det samme gælder for hjemmesider osv.
Avatar billede arnepedersen Forsker
26. oktober 2021 - 09:00 #8
Tak, Erik det var ganske rigtigt måden at gøre det på.
Avatar billede Erik K Ekspert
26. oktober 2021 - 13:01 #9
Velbekomme Arne. Godt at det virker som ønsket.
Avatar billede INK Ekspert
29. oktober 2021 - 16:42 #10
Der findes faktisk en ny smart funktion i Windows 11, som er lettere end det du beskriver.
Hold curser over firkanten i øverste højre hjørne af et programvindue. Nu kommer der en række muligheder for at placere dette program på skærmen. Smart!
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. oktober 2021 - 18:27 #11
Tilføjelse til #1
Jeg har på min brugte Lenovo T450 bærbare, installeret Windows 11. Maskinen er fra 2015, men efter at have fundet en video på YouTube, gik det nemt med installationen

Jeg fulgte instruktionerne i videoen og synes egentlig ikke, at det var så vanskeligt som jeg havde frygtet.

  https://www.youtube.com/watch?v=9KSlF5DC18c

Mit første indtryk af Windows 11 er positivt. Det kører uden problemer gamle programmer, et af dem er nu 22 år gammelt, samt driveren til min Canon Pixma MP640 bliver også accepteret.
Ps. Den bærbare er kun købt for at teste, og der ligger ingen vigtige filer på den, for det ville være for risikabelt.