Avatar billede Jordegern Seniormester
28. oktober 2021 - 12:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opretter jeg en genvej til en app...

Jeg har installeret nemid på min telefon. Dvs at jeg har downloadet app'en. Men der er ikke nogen genvej, til at åbne app'en. Hvordan kan jeg oprette en genvej? Telefonen er en samsung galaxy s7 med android.
Avatar billede store-morten Ekspert
28. oktober 2021 - 12:34 #1
Tryk og hold nede på ikonet og vælg: Føj til...
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
28. oktober 2021 - 12:51 #2
Hej Jordegern.

Du behøver måske egentlig ikke en genvej, da NemID automatisk popper frem på telefonen som notifikation, når den skal bruges ved log ind. Så du kan bare klikke på beskeden for at åbne NemID.

Men ellers er #1 korrekt.
Avatar billede Jordegern Seniormester
28. oktober 2021 - 14:46 #3
Jeg har trykket på indstillinger, apps og scrollet ned til nemid  ikonet. Og så jeg prøvet at trykke på den og trykke og holde nede. Når jeg trykker, åbner den 'app-oplysninger'.  Når jeg holder nede, sker der ingenting? Er det en funktion, som man kan slå til?
Avatar billede store-morten Ekspert
28. oktober 2021 - 14:52 #4
Startside --> scrol op --> find app
Avatar billede Jordegern Seniormester
28. oktober 2021 - 14:55 #5
Hvad er startside på en smartphone?
Avatar billede Jordegern Seniormester
28. oktober 2021 - 15:06 #6
Så vidt jeg ved, så er startside noget man bruger i en browser.
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. oktober 2021 - 16:08 #7
Der er også en startside på mobilen, det er den du kommer til når du klikker/trykker på "hjemknappen". I dit tilfälde er det nok den fysiske, ovale knap.
Avatar billede Erik K Ekspert
28. oktober 2021 - 17:29 #9
Nu er s7 jo ved at være oppe i alderen og jeg husker ikke hvilken androidversion den kører på, så er ikke sikker på, at denne metode virker på din tlf, men prøv.

Du swiper hurtigt opad helt fra skærmens bund, evt 2 gange. Hvis det virker som i nyere androids får du nu vist alle installerede app-ikoner.

Hvis det lykkes, kan du trykke og holde på det ikon du ønsker at lave genvej af og trække ikonet til den ønskede skærmside - evt til din hjemside.
Avatar billede Jordegern Seniormester
29. oktober 2021 - 01:37 #10
Erik K, du kom med løsningen. Tusind tak.
Avatar billede Jordegern Seniormester
29. oktober 2021 - 01:39 #11
Det var egentlig også det, som store-morten sagde.