Avatar billede Annemarie Novice
28. oktober 2021 - 14:37 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

E-mail problem med min nye iPad pro

Jeg kan ikke sende mails fra min iPad.  Får denne fejlmeddelelse: “Kan ikke sende post.  Serveren afviste en af modtageradresserne.  Beskeden ligger i udbakken”Kan nogen hjælpe?
Opsætning virker fint på iphone8 og min nye iMac.
Tak!
Avatar billede fotograf Forsker
28. oktober 2021 - 15:07 #1
Som der står:
"Serveren afviste en af modtageradresserne" - så er en af modtageradresserne ikke på en kendt adresse - som regel efter @-et
Avatar billede Annemarie Novice
28. oktober 2021 - 15:37 #2
Det er alle kendte adresser jeg har prøvet at sende til.  Min mands, nogle af mine venner et. Ingen mail kan sendes…
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2021 - 15:45 #3
se på data vedr smtp-opsætningen (udgående server)
passer din afsendende email med stmp-serveren
det er i indstillinger / mail /konti på ipad, at data ligger.
jeg har fx både ICloud og Gmail liggende -
Avatar billede fotograf Forsker
28. oktober 2021 - 16:15 #4
Når du skriver: "Ingen mail kan sendes…" så er det som "claes57" skriver opsætningen af SMTP der er fejl i.
Kig på din udbyders hjemmeside, de har næsten alle en god vejledning til opsætning, husk endelig  ting som brug af "SSL/TLS" eller lignende.
- som sagt, din udbyders hjemmeside vil være din redning ;-)
Avatar billede Peter Forsker
29. oktober 2021 - 17:31 #5
SMTP er adressen på den udgående server som din iPad skal bruge for at sende.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester