Avatar billede louisek Mester
28. oktober 2021 - 16:07 Der er 4 kommentarer

Indesign - eksternt samarbejde

Kære eksperter,

Er der nogen der ved om det er muligt at lægge et indesign dokument ud i clouden så man kan arbejde på det fra flere forskellige konti?

Jeg samarbejder ofte med partner udenfor min egen virksomhed, hvor det vil være en fordel at vi kan tilgå det samme dokument uden hele tiden at skulle down- og uploade.

VH Louise
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. oktober 2021 - 16:19 #1
Det burde det være, hvis du husker at alle illustrationer og lignende er lagt sammen med også - og at I har de samme skrifter installeret.
Avatar billede louisek Mester
28. oktober 2021 - 18:02 #2
Hvordan gør man det? Jeg tænker den på en eller anden måde skal ind i Adobes Creative Cloud?

VH Louise
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. oktober 2021 - 18:09 #3
Jeg har ikke prøvet det, men:
Opret et bibliotek online, hvori du placerer din indd-fil og alle de grafik elementer der skal benyttes til arbejdet.
Jeg vil også tro at det er smart at det er samme vers. af Indesign begge parter benytter.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
28. oktober 2021 - 18:48 #4
Ja, billedmaterialet bør ligge på samme destination som InDesign dokumentet.
Hvis det indeholder lænker til materiale i andre mapper, og det tilgås skiftevis af pc- og Mac-brugere, opstår et irriterende problem.
InDesign for Mac lænker billeder til f.eks. Server/Mappe/Billedfil
PC versionen lænker til Server\Mappe\Billedfil - og så kan de ikke finde hinandens materiale.
Hvis billeder ligger klos op ad dokumentet, opdateres de automatisk.