Avatar billede boro23 Forsker
29. oktober 2021 - 14:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændring af VBA kode

Jeg har denne kode, som virker perfekt når mine ark ikke er arkbeskyttet. Nu er jeg blevet nødsaget at arkbeskytte (uden kode) 2 ark, så nu vil koden ikke rydde autofiltret i de beskyttede ark.
Er der en VBA ekspert der kan hjælpe med at redigere koden så den også kan rydde de beskyttede ark?
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
        If ws.FilterMode = True Then
            ws.ShowAllData
        End If
    Next ws
End Sub
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
30. oktober 2021 - 10:05 #1
Når du beskytter dine regneark kan du tillade brugen af AutoFilter i dit beskytted ark - prøv det :-)

Hvis du beskytter dine ark med VBA kode kan du benytte UserInterFaceOnly:=True

Og, du kan naturligvis også tillade brugen af AutoFilter, når du beskytter med kode.
Avatar billede boro23 Forsker
01. november 2021 - 07:39 #2
Hej Dan
De to ark er beskyttet med brugen af autofilter.
Får stadig fejl på "ws.ShowAllData" når jeg lukker filen ned.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
01. november 2021 - 08:28 #3
Hvis du beskytter arkene uden kode, kan du bruge denne:

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
        If ws.FilterMode = True Then
            ws.UnProtect
            ws.ShowAllData
            ws.Protect UserInterFaceONly:=True,  AllowFiltering:=True
        End If
    Next ws
End Sub
Avatar billede boro23 Forsker
01. november 2021 - 09:01 #4
Hej Dan
1000 tak for hjælpen, virker som det skal :-)
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
01. november 2021 - 11:05 #5
Velbekomme :-)