Avatar billede mads375 Juniormester
31. oktober 2021 - 01:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af switch

Hejsa

Jeg har købt mig en 24 port switch, men er godt nok noget i tvivl om hvordan man tilslutter den korrekt.

Jeg har lavet en lille illustration af hvordan det er tilsluttet nu. Er dette korrekt?

https://pasteboard.co/8JEwSm6FA2gG.png
31. oktober 2021 - 08:37 #1
Ja, sådan har jeg gjort.

Du skal måske lave noget opsætning på router og switch.
Evt. opsætning kan jeg ikke hjælpe med.
Avatar billede wjens Guru
31. oktober 2021 - 10:03 #2
Ok. Dog: den trådløse router må ikke være "router" - den skal kun være "access point" (DHCP=OFF). Ellers får du et lokalt wifi netværk, hvor en mobil ikke kan se f.eks. en printer på din switch.
Avatar billede puren Ekspert
31. oktober 2021 - 22:17 #3
ja det er ikke helt skævt
Avatar billede supportsiden Professor
31. oktober 2021 - 23:04 #4
Hvem er din internet udbyder ?

Du bør kun have een router i dit netværk, for et hjemmenetværk vil det normalt være den der er leveret af internet udbyderen.
Den kan som regel også levere WiFi.
Skal du have flere WiFi adgangspunkter skal det være en AP (AccessPoint)

Det rigtige vil være at slutte din switch til modem (router)
Slut din AP (trådløs router) til switch (kan måske konfigureres til AP mode)
Forudsat er at dit modem er en router selvfølgelig

Du skal regne med at hver gang du sætter en router på vil der være mindre plads til data i datapakkerne, da de pakkes ind igen. dette kan give dårlig performance og pakketab