Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 10:17 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Google og Ali Express problem

Det er lidt svært at forklare. Men det gør mig sindssyg. Hmm.
AliExpress har taget magten over min Google/Computer.

Jeg har aldrig handlet på AliExpress og har heller ikke en konto dér.
Men den sidste måned, så havner langt de fleste søgninger hos AliExpress.

Jeg søger fx. et produkt på nettet. Her har jeg skrevet: "Diagbox kabel"
Jeg vælger billeder.
Der dukker så som helt normalt en masse billeder op af: "Diagbox kabel"
Billedet er korrekt nok. Viser et "Diagbox kabel"

Men nu kommer det underlige. Under hvert billede henvises der til "hjemmesider" som ABSOLUT intet har at gøre med "Diagbox kabler"
I eksemplet (billede 1) står der: "Telepsykiatri-blog.dk"
https://i.imgur.com/c9rR5fi.png

Vælger jeg ud fra billedet, så havner jeg ALTID på AliExpress hvis de har det valgte produkt ???
https://i.imgur.com/EpJFqLz.png

Jeg har tilsyneladende intet vedr. AliExpress på min/mine computere
Jeg har tjekket for Virus.
Jeg har ryddet min Chrome for alle browser data, samt alle Cookies og andre websitedata.

Lige lidt hjælper det. AliExpress har overtaget mit liv.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. november 2021 - 10:31 #1
Jeg ved det ikke men måske kan et Adblocker-program" hjælpe.

Jeg har selv et sådant installeret, da jeg ikke gider at blive overdænget med alle mulige reklamer.

https://adblockplus.org/

https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock-plus-free-ad-bloc/cfhdojbkjhnklbpkdaibdccddilifddb?hl=da

Ps. Bare man også kunne installere et program, der fjernede alle tv-reklamer.....!
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
01. november 2021 - 10:33 #2
Hvad sker der, hvis du bruger en anden browser?
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 10:34 #3
#1.. Jeg har haft adblocker gennem flere år.. Så det er desværre ikke problemet.
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 10:36 #4
#2 Mere eller mindre det samme på Edge. Som jeg næsten aldrig bruger.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
01. november 2021 - 10:42 #5
Pokkers at Edge også er ramt, ellers var problemet isoleret ...

Det er lidt langt ude, men måske du har mulighed for at rulle computeren tilbage til et tidspunkt inden problemet opstod ...
01. november 2021 - 10:52 #6
Det lyder godt nok mystisk.
Jeg ville gætte på, at det er en Chrome extension, men du skriver, at du har slettet alt i browseren mm.
Har du på noget tidspunkt været inde og søge på noget dropshipping?
Og hvilket antivirus-software bruger du?
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 10:54 #7
Hvis jeg bruger samme søgeord: Diagbox kabel, men vælger "alle" frem for "billeder"
så går det delvist også galt.

De 2 øverste på billedet er korrekte nok. Altså vedr. Diagbox kabel.

Men nr. 3 havner på AliExpress. Og hvad har "gartnerkmeldgaard.dk" mon at gøre med et Diagbox kabel ?? Intet. Hmm
https://i.imgur.com/AZ6LX9k.png
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 11:01 #8
#6 Chrome extension er tjekket. Der burde intet være dér.
Dropshipping ved jeg ikke hvad er, eller hvordan.
Bruger kun en altid opdateret Defender.

Jeg kan tilføje at problemet ikke kun er på min nyeste Win 10 pro 64 bit bærbare.
Jeg har flere bærbare. Men det er samme problem på fx. en Win 7 home 32 bit.

Men på begge bruger jeg samme Chrome konto.
01. november 2021 - 11:12 #9
Det er sgu mærkeligt. Jeg melder pas, men prøv at spørge i nogle af der grupper på Facebook. En webudvikler har måske løsningen.
Håber du finder en løsning snart :)
01. november 2021 - 11:30 #10
Defender - er det godt?
Jeg bruger Norton, og det er mit indtryk, at deres software er markedets bedste. Men det er selvfølgelig lidt dyrt. Kan jo godt være, at dit antivirus-program ikke er godt nok.
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 11:38 #11
#10  Tja, det er jo altid et "tros spørgsmål" hvilken antivirus man har behov for.

Jeg har haft Defender i mange år. Og aldrig haft virus. Så !! ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 11:43 #12
INFO: Jeg havde sgu` alligevel en Ali-Express konto.
Via den konto havde jeg i 2016 handlet 2 gange. Men ikke siden da.

Jeg har nu slettet min konto hos Ali-Express. Og IGEN ryddet min Chrome browser.

Men AK. Det hjalp ikke en skid. Nøjagtigt samme problem som før. Hmm.
Avatar billede KHN Guru
01. november 2021 - 11:54 #13
Har du prøvet at køre Malwarebytes AdwCleaner - kan hentes her:
https://downloads.malwarebytes.com/file/adwcleaner
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 12:01 #14
# 13.. Har lige prøvet den.. Den fandt intet farligt.
Kun lidt "præinstalleret" vedr. denne ASUS bærbare.
Avatar billede KHN Guru
01. november 2021 - 12:02 #15
kørte du den som administarator?
Avatar billede KHN Guru
01. november 2021 - 12:04 #16
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 12:21 #17
#15 & 16.. Begge er kørt som admin.. Intet fundet.
Problemet fortsætter.
Avatar billede KHN Guru
01. november 2021 - 12:25 #18
Prøv at gennemgå dine tilføjelser i dine browsere for at se om der er en aliexpress add on du kan fjerne.
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 12:27 #19
Nu har jeg prøvet med Edge browseren og brugt samme søgeord via "Bing":
"Diagbox kabel"

Så er problemet der ikke.

Det må være min Chrome som er "syg".. (Den er opdateret til nyeste)
Avatar billede KHN Guru
01. november 2021 - 12:32 #20
Har du prøvet at geninstallere din Google Chrome? Hvis ikke så prøv det.
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 12:35 #21
#18 Der er ingen tilføjelser/udvidelser vedr. Ali.
Heller ingen andre "ukendte"
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 12:53 #22
#20.

Har lige afinstalleret Chrome. Og genstartet computeren.
Har så installeret en ny Chrome.

UDEN at være logget ind, så er problemet nøjagtigt som før på Chrome.
Logget ind. Også det samme.
Synkroniseret kontoen. Stadig det samme
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2021 - 13:04 #23
luk edge, så den ikke blander sig
i Chrome tjek søgemaskiner
Indstillinger / søgemaskiner / administrer søgemaskiner.
se specielt under 'Andre søgemaskiner' - du kan ofte bare slette dem alle.

luk chrome, så den ikke smittes
i Edge
Indstillinger / Persondata, søgemaskiner...
ned til Serviceydelser og klik på Adresse og søgelinje
ned til Administrer søgemaskiner
fjern dem, du ikke bruger.
luk edge - genstart, og test
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 13:23 #24
#23  Gjort nøjagtigt som beskrevet..
Stadig samme problem.

Får snart meget lange n...er. ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 13:28 #25
Er hér nogen som gider at prøve med Chrome browseren:

At søge på: Diagbox kabel.
Og vælge: billeder

Får I så samme billede/resultat som jeg ??
https://i.imgur.com/c9rR5fi.png
Avatar billede KHN Guru
01. november 2021 - 13:36 #26
Jeg har ikke Chrome, men Firefox og kan oplyse at jeg får samme resultat som det link du har vist i #25.
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 13:38 #27
#26.. Hmm. Også med de vandvittige  "hjemmesider" der er under billederne ??
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 13:47 #29
#28 Ja BILLEDERNE er korrekte nok. Men hvad med de "hjemmesider" som er under billederne. Hos mig har de intet med "diagbox kabler at gøre.
Fx. ""Telepsykiatri-blog.dk"" som i eksemplet.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
01. november 2021 - 13:49 #30
Ingen problemer her - ej heller med 'hjemmesiderne'.
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 13:51 #31
#30 Hmm. Var også bare et desperat "skud" ;)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
01. november 2021 - 13:52 #32
Shit! Jow, nu fik jeg den også ...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
01. november 2021 - 13:55 #33
... men ikke, hvis jeg søger på noget andet.
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 13:59 #34
#33 Nej andre søgninger er uden problemer. Kun: Diagbox kabel.

Hvordan fan´ kan det lade sig gøre med det "søgeord" alene ??
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 14:06 #35
Det ser ud til at selve "produktet" giver problemer.
Kært barn mange navne.

Det kaldes/hedder både Diagbox og Lexia.

Så et søgeord på enten Diagbox kabel eller Lexia kabel giver samme underlige resultat. (Hos mig)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. november 2021 - 14:38 #36
Det ser ud til at være "Google Poisoning" - hvis der er noget, der hedder det.

Ham der Igor i Sankt Petersborg har købt nogle .dk domæner, og fyldt tilhørende hjemmesider med gode nøgleord, og links til ali express - og google er faldet for det.
Avatar billede Mikael Ekspert
01. november 2021 - 14:50 #37
# 36.. Uden at kende til det, så lyder det muligt.
Det er tydeligt, at primært .dk resultaterne er mest ramt.