Avatar billede Hanne Praktikant
04. november 2021 - 22:06 Der er 1 kommentar

QR-koder fra Google Drev

Jeg har lavet en bog med QR-koder, der viser matematik strategier i videoer, som ligger i Google Drev. Men selvom jeg har valgt til “ Alle med linket”, så når mine elever skanner QR-koden, da får de beskeden: “Anmod om adgang”.
Problemet gælder kun de første 10 strategier,  som ligger i én mappe, men det gælder ikke de næste 30 strategier, som ligger i 3 andre mapper. Så hvordan ophæver jeg, at mine elever skal anmode om adgang???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. november 2021 - 09:34 #1
Det lyder som om den mappe QR-koden fører til, IKKE er delt ordentligt. Måske har du brugt et gammelt link?
Hvis ikke du mener det er tilfældet, kan du jo prøve at oprette en ny mappe, flytte videoerne herover, og så oprette linket i QR koden på ny.