Avatar billede Rauff Juniormester
05. november 2021 - 15:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PC'er taber wi-fi forbindelsen

Har flyttet min PC'er således at jeg er nødsaget til at bruge wi-fi i stedet for en kablet forbindelse som jeg ellers har gjort i mange år.
MEN efter få minutter på internettet taber den forbindelsen, når jeg så kører Windows Netværksdiagnosticering, så kommer den med "Fundet problem" som er "Standardgatewayen er ikke tilgængelig", og så løsere programmet problemet, men efter få minutter så er den galt igen.
Til tider kommer den også med "Forbindelsen mellem adgangspunktet, routeren eller kabelmodemmet og internettet er afbrudt" denne fejl får status Registreret.
Er der nogen som kan hjælpe med, hvad der er galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2021 - 17:08 #1
Tjek alle steder hvor du kan styre din hardware, at strømstyringen ikke lukker ned for din enhed. Det kan du fra enhedshåndteringen under egenskaber-strømstyring og fra selve strømstyrings modulet.
Avatar billede Rauff Juniormester
09. november 2021 - 14:03 #2
Var faktisk et rigtig godt og logisk svar. Jeg har tjekket i enhedshåndtering, og fjernet muligheden for strømbesparing og det samme i strømstyringsmodulet, MEN det ændre desværre ikke noget.
Har du andre gode ideer ?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2021 - 15:35 #3
Har du flere kraftige wif netværk i området du kan se. Man kunne forsøge at ændre kanal wifi køter på. Kører den på 5 ghz kan msn forsøge 2.4 ghz. Driver til netkortet kan man også tjekke om der er en nyere på producentenshjemmeside eller tjekke i Windows update på valgfri opdatering.
Avatar billede Rauff Juniormester
08. december 2021 - 12:17 #4
Har tjekket alle disse ting, og alt var som det skulle være.
Har efterfølgende købt en USB dongle til wifi og det kører nu super.
Tak for input.