Avatar billede 450025 Ekspert
05. november 2021 - 16:33 Der er 34 kommentarer

Klippeverktøy WIN 10

Jeg  leter etter Klip og tegn  -  Dt har vert blandt Apper  - har satt opp en ny computer og borte er den.
Er der noen som  har sett det så send et par ord finner den ikke nå..)
Det er de n siste som er kommet  -  Snippen Tool  vil jeg ikke ha (er der Håp Takk til den som finner den) for meg.  Et fint verktøy.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2021 - 17:06 #2
Ah glemte lige du spurgte til Windows 10.
Om det også involverer Klip og skitser på Windows 10 det ved jeg ikke. Men man ved aldrig hos Microsoft.
Avatar billede eurositi Ekspert
05. november 2021 - 17:11 #3
Greenshot er et suverænt alternativ: https://getgreenshot.org/
Avatar billede Uvanga Ekspert
05. november 2021 - 17:12 #4
Du kan prøve i søgefelt at skrive: Klip og skitser
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2021 - 17:17 #5
Jeg har ikke selv klip og skitser, men måske ligger den her:
C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.ScreenSketch_10.1901.10521.0_x64__8wekyb3d8bbwe
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2021 - 17:18 #6
I en tråd jeg lige så i skulle det ligge skjult så skjulte filer og mapper skal aktiveres for at se mappen den ligger i.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2021 - 17:21 #7
Åpne utklippsverktøyet og ta et skjermbilde - Windows 10, Windows 11
Microsoft Support siden - Norsk (Bokmål)
https://alias.live/aUL2Wh
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2021 - 17:22 #8
Windows taste + shift + s skulle vel også åbne den?
Gør det her på min pc selvom jeg aldrig bruger den :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2021 - 17:49 #9
Når du finder genvejen til dit klippeværktøj, så højreklik på den og fastgør den til proceslinjen. Så er den altid klar til brug :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2021 - 18:42 #10
Enig i #3.
Og så har den en stor sprogpakke med. Norsk er også et af valgene. Norsk kan (modsat dansk) vælges under installation af programmet.
Avatar billede 450025 Ekspert
06. november 2021 - 03:17 #11
Jeg forstår ingen ting  nå gikk på epost  der stod der    Notifikation fra CM
- Frem kom Klipverktøy ogTegn  -  220661 .

Så svarte fdu ørst  men det ga ikke noe resultat  -  forstod ingen ting av  det  han skrev vet jo han ikke liker MS verktøøjliker jo ikke MS  verlktøy
p
Så kom neste post den forstod jeg heller ikke  noe av  -  der er nevnt  Søke knappen her    den viker ikke her  -  Kan ikke skrive noe der i hele tatt  -  jeg kjøre jo Win 10 ikke 11?

Der er nevnt legg den p å  Proselinjen du liker å mobbe meg  sslinjen    eller oppgavelinjen  -  vet ikke hva der er Norsk eller Dansk  her 220166

Du er opptatt av sprog du  220661 - jeg er nå for tiden opptatt av klippeverktøy og tegn  220661 du hadde nok en løsning  -  men få valg  Lagring på Skrivebordet klarte du ikke Frihand - Riktangel  ja der er mer somtrengs  - Klart når du ikke bruker det ja da så.
Jørgwn Windovs tasten -skift - sja samme svar jeg ga 22661 greit å ta bildeøøø men hv med resten - på¨culvet her står den gamle Data og der er denne Klippevertktøyet men det hjelper ikke någ.
Noe anne jeg gså syntes er merkelig nå.  Når jeg avslutter her nå - logger ut og går inn senere etter en tid på CM - logger ind så står ikke tråden her da kommer det jeg hadde før- jeg må gå helt tilbake til Eposten  til  Notifikation f rastarten av ellers kommer jeg ikke tibake til denne poste. Nå gidder jeg ikke mere nå men hva som er problemet aner jeg ikke god Helg til Jer da.
Avatar billede 450025 Ekspert
06. november 2021 - 03:49 #12
Jeg har forsøkt og svare nå men masse gr feil vei nå --  er trett og sliten nå det har vert en måned med bare problemer..
Ny Dataer på plass å fungere ok - Word fungere også nå på et vis.
ØØØØØØØØ er ikke rettet - Microsoft vil ikke selge Word på Nork fordi jeg bor i Utlandet.
Digitale hadde det jeg trengte 2021 av Word priser helt opp til 14000 Dk Ke - jeg sa  der er fil i kassen nei vi har ikke feil. Du er feilen nei få i gang vedlikehold av kassen sa jeg å ga opp.
'Der var feil den er rettet nå - men jeg er Bruker å vi gjør altid fil?
Jeg fikk hjelp av abdre jeg var ikke frisk var syk og den ble ubrukelig - nå fungere den en Takk Til butikken i Bangkok.
Nå Klipverktøy virker ikke ikke Søk heller det er helg nå - jeg tar en pause nå.
God helg til Jerogså Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2021 - 07:27 #13
Hej Arne.
Forstår ingenting af det du skriver??
Er det denne du vil have? https://ibb.co/BsPZr6j
Eller denne? https://ibb.co/nmJnc1s
Hvis du er så heldig at du har klippeværktøjet på din pc så ligger det under programmer under start i Windows tilbehør mappen. Her kan du pinne det til proceslinjen hvis det er
Beklager jeg var for hurtig med det første indlæg. Fik ikke bemærket at det var Windows 10😊
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2021 - 07:30 #14
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2021 - 07:48 #15
Du ved jo intet om hvad jeg kan lide ved Microsoft værktøjer Arne??
Jeg har haft det gamle klippeværktøj hele tiden siden det kom frem i 2015, og bruger dette hvis jeg ikke vælger et skærmskud og sætter ind i MS Paint.
Så jeg forstår ikke rigtig din udtalelse om "vet jo han ikke liker MS verktøøjliker jo ikke MS  verlktøy"??
Avatar billede 450025 Ekspert
06. november 2021 - 08:04 #16
Ingen av dem 2 øverste lenker men skal se på Tilbehør nå - jeg er så tret og sliten av alle Problemer jeg har hatt 220661.
Har vert syk lenge i flere måneder.
Fått hjelp av noen men helt feil hjelp -  Her jeg bor må man klare seg selv-
Problem med Microsoft - Problem med Digitale produkter - Problem med folk der tror dem kan Data å har ikke Peiling-
Jeg har ukke vert i Tilbehør enda men skal se etter nå tror duhar rett.
Prøver Søk også men den er helt Død virker ikke. hei da Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
06. november 2021 - 08:07 #17
Jrgen B-. den har jeg fått men det betinger at du har SØk tilgjengelig..
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2021 - 08:10 #18
For at søge kan man trykke en gang på start knap med venstre mussetaste og så bare begynde at søge.
Søgeboksen bør dukke op på den måde.
Vil du have en synlig boks på proceslinjen skal du højreklikke på denne og markere at søgeboks skal være synlig. https://ibb.co/PDgP3Lj
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2021 - 08:14 #19
Du kan finne standard Utklippsverktøyi en mappe kalt Windows Tilbehør.

Når du trykker på Start (Windows-logoen), i startmenyoversikten til høyre, scroll ned til du kommer til mappen "Windows Tilbehør".

Her kan du utvide den mappen og jeg er sikker på at du kan finne "Utklippsverktøy".
Avatar billede 450025 Ekspert
06. november 2021 - 08:19 #20
220661 nå så jeg etter på tilbebehør men jeg harkke denne Appen en gang har dem rota med Apperå sletet den trror duR u.
Da må jeg i innstillinger og lete der da.Jeg sliter med skrivingen også fikk Word fra Bangkok nok gratis kan det være et Pirart kopi forbauser meg ikke det minste det.--Virker som den slitermedå huske må stadig på insert her.
Gir snart oppjeg-
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2021 - 08:20 #21
Ja, jeg tror han har rett. Hvis det ikke fungerer eller du ikke har klippeverktøy inne i tilbehør.

Du kan alltid ta skjermdump fra tastaturet ved å trykke på tasten "Print Screen" og lime den inn (Ctrl+V) til Microsoft "Paint".
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2021 - 09:14 #22
#21 Helt enig :-)
Men "Greenshot" der er et program til formålet, som eurocity beskriver i #3 er nu ikke så dumt et program.
Det kan under installation sættes til "norsk bokmål", og man kan også vælge andre sprogpakker under installation hvis man ønsker dette. Har selv installeret det på den anden pc jeg bruger som test.
Avatar billede 450025 Ekspert
06. november 2021 - 09:55 #23
Jo detter ikke så enket dette for meg heller for der er stilt flere spårrsmål fra meg og jeg får kjeft fordijeg spår om for mange ting i mine tråder så derfor blir det vanskelig

Det første var at gamle Data begybte å bli vanskelig 8år nå trengte ny computer - fikk gode råd ja - hva medwin 10 jo dennye kom med Win 10 jeg spurte skal jeg bruke den jeg har kjøpt en gang vet hva der i den nte
Nå var der Win 10 i den nye så klussa med dettegjore jeg ikke. ta en oppgradering og det gjore jeg.
Satte dnoppselv som jeg ville ha den hadde alt viktig i skyen .Oppbakk funket fint den bare noen småfeil . ØØØØØØØØØØØØØØØØ  Ø var den verste burte jeg ikke spurt om dette kankje - så var de bare C ville ha 2 C og  D-
Men feil å sprre om dette kanskje.

Så kom spårsmålet om Word ville ikke flytte over denjeg hadde men ha en nyeere 2021 Word å det ble ikke sålett på Norsk ikke på nett ei heller på Ebay ikkei NORGE HELLER HOS MICROSOFT. ikke i Danmark heller med priser opp til 14000 kr for 1 Program feilen var i kassa ikkehos meg.
Nå fikk jeg den at så varting borte Klip og Tegn det ble nytt spøsmål det.

Er detikke tilatt og spøøørre mer her nå?  Tristforjegharingen som stiller oppher heller i gidder ikke mere forstår godt dete..

Da får je slute da kjøøøøø meg ny Win 10 ny Word har jeg å så jeg fjerne alt byggeopp a. Arne.
Nå tar jeg jeg helg i allefall.lt fra bund av. - slutte med datahelt - je harjeg brukt opp kvotenmin så er det bare så.
Avatar billede 450025 Ekspert
06. november 2021 - 09:57 #24
Da takker jeg Både 220551 og JrgenB forstår dete er sluten for n stund da.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2021 - 10:14 #25
#23 Du får jo tilbage meldinger på det du spørger om?? Også søgefunktionen!
Der er intet i tråden her der er slut?? Hvor får du det fra?
Når du skal søge skal du blot venstreklikke på start knappen en gang og så begynde at skrive. Så starter din søgeboks op.
Er det det gamle klippeværktøj du vil bruge og det ikke ligger i tilbehør mappen, så er det slet ikke på din nye computer. Klip og skitser overtog det gamle klippeværktøj med 1809 opdateringen i sin tid, og man har det formodentligt nok kun, hvis man har opgraderet sig op gennem de opgraderinger der er kommet undervejs.
Hvis du ikke har det værktøj du ønsker må du prøve alternativet.
Klip og skitser er ikke i mine øjne et brugbart program. Greenshot kunne jeg sagtens bruge hvis jeg ikke ville bruge Print Screen knappen og sætte det ind i MsPaint.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2021 - 11:40 #26
Hvis man vælger at bruge Greenshot, kan programmet som før skrevet sættes til norsk under installation. Når men når ind hvor der kommer en dialog boks op, så kan man vælge flere sprogpakker i installationen. Jeg valgte dansk og norsk. Og da jeg jeg startede med at sprog under installation skulle være norsk blev den norske sprogpakke automatisk valgt når programmet var installeret. Programmet starter med Windows hvis man vælger dette og ligger til højre nede sammen med de andre programmer. Højreklikker men på program ikonet kommer følgende boks op https://ibb.co/4FZBh5y
Og som man ser her er den på norsk, og i teksten kan man se hvad man skal vælge for at få de klip man ønsker. Når klip metode er valgt og man tager klippet kommer en ny boks op hvor men kan vælge hvor det skal gemmes. Jeg vil til enhver tid bruge denne frem for klip og skitser.
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. november 2021 - 17:03 #27
ad#26 Jeg prøvede at downloade Greenshot, men den kom hele tiden med fejlmeldinger. Så jeg ville afinstallere programmet igen. Det var dog noget genstridigt, først da jeg kørte Revo Uninstaller i stilling lykkes det.
Havde du ingen problemer med installation?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2021 - 17:26 #28
#27. Nej slet ikke. Det forløb uden problemer.
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. november 2021 - 21:00 #29
Du kan også anvende denne kommando for søgefelt:
Wintast + S = Åbner søg
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. november 2021 - 21:32 #30
Arne
Se også #8 & #9 for genvej til Klip og skitser.
**
Umiddelbart vil disse to genveje åbne de programmer du efterlyser. Jeg samler dem lige her for en ordens skyld:
Wintast+S = Åbner Søgefelt
Wintast+Shift+S = Åbner Klip og skitser
Jeg anvender Windows 10, og har afprøvet begge kommandoer. De fungerer som ønsket.
Avatar billede 450025 Ekspert
06. november 2021 - 22:51 #31
Hvor langt er vi kommet nå  Ulvanga  #30 - det er mange poster det jeg har på følelsen at vi slår ny rekort her - Tror vi må stoppe nå.
Mange tråder er det blitt ute på det stor Hav har vi et Dyr der kaldes Bleksprut den har mange armer den og det har denne tråd også
.
Windustasten som du mener + S- føre til Søknei du det gjør den ikke - Der kommer en tavle ja med noen programmer ikke det jeg trenger med Søk - jeg ville ha Klipverktøøø jegy jeg så jeg kunne vise 220661 dette for han bruker aldri dette.
Bare i post #26 der er der et Klipp jeg ikke forstår å har ingen nytte av.

I samme tråd kommer han meg med en forklaring- tett skrevet alle Bokstaver er en lang snor ikke en oppdeling så jeg kanlese hva han skriver en gang - han klare og lese dette vet ikke jeg - Jeg limte det inn i Word for og få en mening ut av dette men ga opp -og jeg sa til meg selv - han har svar på det meste (jeg hopper av tråden)

Det gjøøøør jeg også nå. - for jeg gir -opp - Problemet starttet etter jeg hadde satt opp Dataen hadde nok 3 -4 feil men da overtok anddre - Partisjon ja jeg hadde bare C - å så denne ØØØØØØØ da den har jeg enda - Word ble problem - ville ha ny men det var ikke enkelt en sa du har kjøøørt i grften.

Denkom at fra Bangkok butikken startet virket ok straks men når jeg går den etter i sømmerne så er masse blitt borte S  øøøøøøøø k nå måtte jeg på¨insert for og fortsette å skrive - klipverktøøy er borte flere App er borte Windovs Tilbehø er der ikke se ordet jeg skrev i stad - Windovstilbehøøøøøret langt ord. Der er noe som er feil her i Word er det et Pirart program?
Jeg har aldri skrevet sådan før.
Skylles det at jeg bruker rullehjulet for og se hva jeg skriver -der sitter Win 10 i naskinen er det en gammal utgåt årgang der e satt i ikke vet jeg alt er enkamp med dennye maskinen her - den gamle var faktisk bedre - jeg har spurtom hjelp på flere fronter ogskapet et røøøøre uten like.
Jeg gjøøø som 220661 je hopper av dette funker ikke. god søøøøøøndag-
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2021 - 23:01 #32
Jeg stopper med at hjælpe dig Arne.
Du skriver jeg ikke bruger klippeværktøjer, selvom jeg i indlæg #13 og #15 beskriver og viser jeg bruger klippeværktøj. Jeg hoppede ikke ud af denne tråd her før nu. Det var den ekstra tråden du stillede op med samme spørgsmål.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2021 - 23:02 #33
Avatar billede 450025 Ekspert
11. november 2021 - 09:30 #34
Klar deg selv hetter det  jegbare ihkke iform og mange er ikke det om dagen jeg har vertsyk i 5 måneder men når en friskner til og ser på App stolpen i Win 10så se etter
Klipp og Tegn dererog for dem som trenger det er denogså i Thaicomputere.
Så det er lsningen..
Ulvanga var meget nær Takk Ulvanga  -  Windaovs knappen  Skift + S - men varikke god nok når det gjaldt Lagring på Skrivebordet eller Disktopp finere Navn.

- L