Avatar billede MSR Juniormester
08. november 2021 - 15:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adresse format ændre til værdi?

Jeg finder en specifik celle med Adresse i en SAMMENLIGN. Dog returneres den som TEKST i Adresse, hvorfor jeg så ikke kan bruge referencen til endnu en formel (f.eks. at sige hvad den pågældende farve celle er).
Hvordan ændres outputformatet således at Adresse returnerer en VÆRDI jeg kan bruge i en anden formel?

=(HØJRE(RÆKKE(K13)&UDSKIFT(ADRESSE(RÆKKE(K13);SAMMENLIGN(F2;A6:BH6);4);"";"");3))  giver mig andressen som tekst.
=ADRESSE(RÆKKE(K23);SAMMENLIGN(F2;A6:BH6);1) gør det samme.
Ingen af de output kan bruges som værdier???
Avatar billede jens48 Ekspert
08. november 2021 - 15:23 #1
=INDIREKTE(din formel)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
08. november 2021 - 15:47 #2
Eller

=INDEKS(A:AH;RÆKKE(K23);SAMMELIGN(F2;A11:AH11;0))
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
08. november 2021 - 15:50 #3
Tilpas områderne til det relevante.
Avatar billede MSR Juniormester
09. november 2021 - 08:17 #4
Tak begge to, men jeg kan slet ikke få det korrekt output. Jeg mangler ikke værdierne i cellerne, men navnet på cellen således at min næste formel virker.
I alle de eksempler jeg kan finde, kommer både INDEKS og INDIREKTE retur med den værdi der står i cellen, ikke cellens placering.
=INDEKS(A:BH;RÆKKE(K23);SAMMELIGN(F2;A6:BH6;0)) giver bare #NAVN retur
INDIREKTE giver #REFERENCE og flygtig svar.
Gør jeg det forkert?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. november 2021 - 08:27 #5
Kan du ikke uploade din fil til Dropbox og i filen (manuelt) vise det ønskede resultat, og så give et link til filen herinde. Det kan sikkert spare en masse skriveri frem og tilbage.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. november 2021 - 09:02 #6
Jeg havde skrevet SAMMELIGN i stedet for SAMMENLIGN. Beklager. Det er grunden til at du får "#NAVN".

Hvad med denne her:

=INDIREKTE("r"&RÆKKE(K23)&"c"&SAMMENLIGN(F2;A6:BH6;0);0)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. november 2021 - 09:09 #7
Nej, den giver værdien, og det var ikke det, du efterlyste.

Prøv at rette din egen til:
=ADRESSE(RÆKKE(K23);SAMMENLIGN(F2;A6:BH6;0);1)
Avatar billede MSR Juniormester
15. november 2021 - 13:08 #8
=HVIS(AntalFarvet(INDEKS($M:$BH;RÆKKE($K7);SAMMENLIGN($F$2;$M$6:$BH$6)):INDEKS($M:$BH;RÆKKE($K7);SAMMENLIGN($F$2;$M$6:$BH$6)))=1;"Besat";"Ledig") endte med at virke :D
Tak for hjælpen