Avatar billede JohnnyBP Novice
11. november 2021 - 15:09 Der er 1 kommentar

søgning

Jeg har for vane at gemme bon'erne fra mine indkøb og skrive dem ind i et nyt regneark for hvert år, og nu har jeg så mange, at det er blevet uoverskueligt at følge den enkelte vare
Jeg har derfor faktisk 3 spørgsmål
a) søgning i Windows på et ord:
Søger jeg på mel får jeg vist navnet, på alle de filer hvor mel indgår i filens indhold f.eks. Skimmelost, marmelade osv) men jeg ønsker kun de som  indeholder ordet "mel" (gælder selvfølgelig andre ord også)
Så skal jeg manuelt søge videre i de enkelte ark.
b) jeg har mange faner i hvert ark. Hvordan søger jeg på tværs af faner?
c) jeg har også flere ark 1 for hvert år. Jeg ønsker også at søge i alle ark.
Når jeg søger enten i Windows eller i et Excel regneark på et ord (f.eks. mel) ønsker jeg et resultat i stilart med dette: (f.eks. en Excel makro)
ark\fane\linje
2019\Aldi\13,19 og 41 ( tal kan eventuelt være i hver sin linje)
2019\rema1000\10
2020\Aldi\14, 35
2021\Føtex\13
2021\Bilka\1, 9
Det vil være helt fint hvis jeg kan vælge for hvert item, og få vist den aktuelle line i det aktuelle regneark
Formålet er at følge prisudviklingen på de varer jeg oftest køber.
Avatar billede Jan K Ekspert
11. november 2021 - 22:53 #1
Det lyder mere som en opgave for  en database end for et regneark. Hvis det skal gøres i Excel kræver det ret meget programmering.