Avatar billede Fjotte Seniormester
14. november 2021 - 16:01 Der er 2 løsninger

iphone

Hej ja så er den gal igen,
Jeg vil høre om der er en herinde, som kan hjælpe mig med at indstille min telefon, iphone XR så modtageren kan høre hvad jeg siger, jeg får ofte at vide at jeg er svær at høre i en telefon..

på forhånd tak

Hilsen Lars
Avatar billede Erik K Ekspert
15. november 2021 - 00:28 #1
Du kan ikke justere lyden til mikrofonen på din telefon.
Du kan kun justere lyden på højttaleren, men det hjælper jo ikke på, hvad modtager kan høre.

Er din mikrofon beskidt så skal du rense hullet
Det kan ligge i at et evt. monteret cover dækker for hullet, så det må du kontrollere og i givet fald fjerne coveret.
Sørg for, at du holder telefonen, så mikrofonhullet er tæt på din mund.

Hvis ingen af disse løsninger hjælper, kan det selvfølgelig skyldes, at modparten ikke har skruet tilstrækkelig op for lyden på hans/hendes telefon.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2021 - 11:34 #2
Flere 'multitasker' når de taler i telefon - dvs de holder tlf mellem kind og skulder.
Det kan give stærk svingende adgang til mikrofon, og dermed dårlig lyd hos modtager.
Prøv at tale i telefon, når du taler i telefon, og stop med alt andet.