Jeg har skiftet fra winXP til win10. I stifinder under netværk fik jeg vist Netværkssteder -> Hele netværket -> (Microsoft Terminal Services / Microsoft windows-netværk / Web client Network). Jeg kunne vælge Microsoft windows-netværk og derefter min egen arbejdsgruppe. Nu får jeg under Netværk bare en "ProductAgent for Windows", som jeg ikke ved, hvad jeg kan bruge til. Kan man ikke få vist sin arbejdsgruppe (og de computere, som er i denne arbejdsgruppe)????
Microsoft har udfaset begrebet "arbejdsgruppe", da det egentlig bare dækkede over en samling PC´ere på samme netværk.
At du kan se dine PC´ere på netværket kræver at forskellige tjenester er slået til - det udgør en sikkerhedsrisiko, så derfor kan du som udgangspunkt IKKE se andre PC´ere.
Men du kan altid skrive \\PC-navn\ i adresselinjen på en stifinder, for at gå til en bestemt PC der har delt et bibliotek eller printer.
Så du kan det samme som du kunne i en "arbejdsgruppe" - du skal bare kalde PC´erne direkte... - forudsat der som hjolsen er inde på, ikke er sat firewalls og sikkerhedssoftware op, der forhindrer adgang.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.