Avatar billede Laerke Novice
15. november 2021 - 21:57 Der er 4 kommentarer

Kombinere bootstrap CSS med egen CSS

Jeg er ny i Bootstrap og vil gerne have at min container bliver 90% bred. Som jeg har forstået det kan jeg kun gøre dette ved at tilføje css kode til min egen css fil men det vil ikke virke. Hvad gør jeg galt?

Min html kode:

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
  <title>Tittel</title>
  <meta charset="UTF-8">
  <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">

  <link href="https://cdn.jsdelivr.net/npm/bootstrap@5.1.3/dist/css/bootstrap.min.css" rel="stylesheet" integrity="sha384-1BmE4kWBq78iYhFldvKuhfTAU6auU8tT94WrHftjDbrCEXSU1oBoqyl2QvZ6jIW3" crossorigin="anonymous">
  <link rel="stylesheet" type="text/css" href="hovedstyle.css">

</head>
<body>

<div class="container border bg-white rounded-2 minbredde">

    <h1>Siden er under opbygning</h1>

    </div>

  <script src="https://cdn.jsdelivr.net/npm/bootstrap@5.1.3/dist/js/bootstrap.bundle.min.js" integrity="sha384-ka7Sk0Gln4gmtz2MlQnikT1wXgYsOg+OMhuP+IlRH9sENBO0LRn5q+8nbTov4+1p" crossorigin="anonymous"></script>

</body>
</html>

Og min CSS kode:

body {
  background-image: url("baggrund1.jpg");
}
.minbredde {
    width: 90%;
}
Avatar billede Rune1983 Ekspert
16. november 2021 - 07:38 #1
Kan du ikke blot skrive en inline style i din div container.
<div class="container border bg-white rounded-2 minbredde" style="width: 90%;">
Avatar billede keysersoze Guru
16. november 2021 - 23:12 #2
Kig på din developer toolbar - så kan du se hvad der overskriver hvad.
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
17. november 2021 - 12:22 #3
Den gamle metode virker stadigvæk, sammen med BS
body {
width: 90%;
margin: 0 auto;
}

Du må så forvente at BS's Breakpoints ikke altid virker som beskrevet, når dit layout kun er 90% bredt. (Breakpoints styres ud fra siden bredte, ikke layoutet).

Du kunne (skulle) måske starte med en "container" i stedet:
https://getbootstrap.com/docs/5.0/layout/containers/
Avatar billede Metabit Praktikant
14. december 2021 - 21:21 #4
Hej,

Du kan blot lave custom style på containeren. Husk !important så du overskriver bootstraps egen værdi.

.container {
width: 90% !important;
}

Hvis du har andre <a href="https://metabit.dk" title="Bootstrap"> boostrap </a>spørgsmål, så kontakter du mig bare.