Avatar billede Calle5463 Forsker
20. november 2021 - 16:16 Der er 11 kommentarer

Automatisk optage samtale

Jeg har - desværre - et måske underligt spørgsmål: Kan man opsætte sin mobil (Android) til automatisk at optage samtaler fra ved opkald til/fra et specifikt nummer?
Avatar billede INK Ekspert
20. november 2021 - 17:04 #1
Har ikke selv en Android, men kik her
https://support.google.com/phoneapp/answer/9803950?hl=da
Avatar billede Calle5463 Forsker
20. november 2021 - 17:45 #2
#1: Har kigget på den, men synes ikke rigtigt det virker på min mobil ....
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. november 2021 - 18:12 #3
Hvad er din android version ?
Google har på nyere versioner fjernet optagemulighed.
Avatar billede Calle5463 Forsker
20. november 2021 - 18:37 #4
#3: Det er (desværre) ikke min egen mobil det skal installeres på, men en mobil der er ~½ år gammel. Så måske det giver en udfordring?

PS: Min mobils android-version: 8.1.0 (er det ikke først fra 9 de har lukket?)
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
21. november 2021 - 00:56 #5
Jeg har testet utallige apps til optagelse af samtaler. Denne virker...
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.catalinagroup.callrecorder
Avatar billede Calle5463 Forsker
21. november 2021 - 10:31 #6
#5, Tak. Men kan Cube ACR indstilles, så det kun er bestemt(e) numrer der optages? Har kigget, men kan ikke finde det, hvis den kan. (Ligger muligheden i de betalte versioner?)
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
21. november 2021 - 13:54 #7
Du kan ihvertfald sætte den op til ikke at optage fra bestemte numre. Dvs. at du kan tilføje alle dine kontakter til en liste ("ignorede opkaldere"), bortset fra den person du ønsker at optage fra. Du kan derudover sætte den til ikke at optage ukendte numre. Så burde det virke som du vil have. ;-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. november 2021 - 14:14 #8
cube acr får mange gode anmeldelser og en hel del helt i bund. Så det er nok et lotteri.
Hos mig er det kasseret - virker som om det kun optager mikrofon - skruer op for højtaler styrke for at få anden part med - som så får et grimt echo.
Avatar billede Calle5463 Forsker
21. november 2021 - 14:27 #9
#8, Hos mig virker den helt fint og med udmærket lydkvalitet, efter jeg skruede lidt op for optagestyrken.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
21. november 2021 - 14:30 #10
#8: Har du givet appen de nødvendige tilladelser ved installation? Det er desuden vigtigt at optagekilden er Voice Rekognition (software)
Avatar billede Calle5463 Forsker
21. november 2021 - 16:35 #11
#7, det lyder lidt omstændeligt (bagvendt), men er sfl. "doable" hvis ikke der er andre muligheder.