Avatar billede Gry Praktikant
21. november 2021 - 15:54 Der er 4 kommentarer

Hvordan får jeg undermapperne i min Windows Mail med når jeg skifter PC

Hejsa,
Jeg har lige købt en bærbar med Windows 10, og skal have overført mine Windows Mail fra min gamle PC - jeg har oprettet 2, da den ene er en firma mail. Jeg kan godt få indbakken oprettet, og importeret mails fra de sidste 3 mdr, men alle mine undermapper (især på firmamailen) kommer ikke med.

Tænkte at jeg måske kunne kopierer filerne fra den gamle. Jeg ved, at mailene på den gamle ligger på C:\brugere\(Windows bruger)\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail, men ved ikke i hvilken folder mine undermapper/ mails ligger.
På den nye ligger mailene på C\brugere\(Windows bruger)\AppData\Local\Packages\microsoftcommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe - men når jeg åbner den er jeg i tvivl om, hvor jeg skal gemme de kopierede filer.
Nogen der kan hjælpe en desperat (bestemt ikke superbruger)?
Avatar billede INK Ekspert
21. november 2021 - 19:17 #1
Forstår du på den gamle pc har anvendt Windows Live Mail 2011eller 2012. Det er gamle udgåede programmer, og du kan næppe lige flytte dine mails over i et nyt program. Det er noget med fil-typen af de enkelte mails.
Du skriver ikke hvilken mailprovider du har? Men igen formoder jeg du har anvendt en POP3 mail.
Afhængig af din mailudbyder kan du fortsætte med POP3 eller ændre til IMAP.

Der er flere muligheder afhængig af mailudbyder og type.
Hvilket program vil du anvende fremover? Hvis det er Mail i Windows 10, er det min erfaring, at det er vanskeligt at flytte gamle mails over.

Jeg ville på den gamle pc installere programmet Thunderbird (gratis), og så oprette dine konti i dette program. Derefter ville jeg importere eller blot flytte mine arkiver over i dette program. Når dette program så er komplet og kører som det skal med alle arkiverne, kan du blot installere Thunderbird på den nye pc og kopiere filerne over.

Der er flere beskrivelser her
https://www.thunderbird.net/da/
https://support.mozilla.org/da/kb/flyt-thunderbird-data-til-en-ny-computer

Oplys lige de manglende oplysninger, så kan vi evt. komme det lidt nærmere.
Avatar billede Gry Praktikant
21. november 2021 - 20:10 #2
Det var oprindelig en Live mail, men en opdatering gjorde at jeg ikke kunne bruge den App mere, så jeg bruger den Mail der ligger i Windows programmet, dog ikke via Outlook - og ja det er en POP3 mail.
Jeg havde tænkt mig at fortsætte med at bruge Windows mailen på den nye bærbar, og har også fint kunne hente de mails ind som ligger i Indbakken, men ikke alle undermapperne og sendte mails. Grunden til at jeg vil fortsætte med POP3 er fordi den ene mail er en arbejdsmail, der er oprettet af min arbejdsgiver i Japan, og den er specielt oprettet til mig, da alle mine kollegaer har MAC.
Tror du ikke at jeg skal forsøge med Thunderbird?
Avatar billede INK Ekspert
21. november 2021 - 21:53 #3
Hvis du vil fortsætte med POP3, og det er der ikke noget galt i, så ville jeg bruge Thunderbird, der løbende opdateres.
Den eneste metode jeg kender til overflytning til Windows10 mailprogrammet er via en midlertidig IMAP konto eksempelvis gmail. Ved at oprette den på din gamle pc og så uploade dine arkivmapper til denne konto, så kan du efterfølgende midlertidigt installere den på din nye Windows10 maskines mailprogram. Når den midlertidige konto er installeret som tredje konto, vil du kunne flytte mails/arkivmapper til din pop3 konto. Det er omstændeligt, men kan gennemføres.
Avatar billede hjolsen Ekspert
22. november 2021 - 08:37 #4
Jeg ville installere emClient på den gamle pc , den kan importere alt fra WindowsLiveMail med et klik. Derefter kan du vha flg guide flytte det hele til den nye pc : https://www.emclient.com/blog/new-device-and-em-client--no-problem-175