Avatar billede Tinna Mester
22. november 2021 - 11:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Freemake video converter dansk tale

Jeg er i gang med at konvertere nogle af mine dvder, så de kan ligge på en harddisk, og afspilles på smart tv. Men jeg kan simpelt hen ikke finde ud af, hvordan jeg får dem med dansk tale, og ikke original engelsk. Er der nogen der har forstand på det?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. november 2021 - 11:57 #1
Du skal konvertere med et program der kan håndtere audio-sporene (og evt. tekst-sporene) - eks https://handbrake.fr

Hvad bruger du nu?
Avatar billede Tinna Mester
22. november 2021 - 12:07 #2
Som det står i overskriften, bruger jeg Freemake video converter, betalt version. Når jeg åbner dvden får jeg en vældig masse spor, men der står ikke noget om, hvad der er hvad.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. november 2021 - 12:27 #3
Beklager - kender den ikke, så jeg ved ikke om den overhovedet understøtter forskellige lydspor.
Det ser ud til at den kan håndtere undertekster, så mon ikke... - men hvordan, ved jeg ikke. Måske andre ved det.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. november 2021 - 12:46 #4
Har fundet et link her, som jeg håber kan hjælpe:

https://www.freemake.com/how_to/how_to_add_subtitles_to_a_movie
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
22. november 2021 - 12:59 #5
På programmets opstartskærm...

Tryk på +DVD
Vælg DVD-drevet (f.eks. D-drev)
Vent til drevet er færdig med at skanne DVD'en
Vælg det korrekte "Title" som passer med længden på filmen i timer og minutter. (Er normalt afkrydset i forvejen)

Nu kan du vælge hvilket lydsport du ønsker ved et lille højttaler-ikon. Der står som regel AC3 48kHz 384 Stereo som default.
Hvis du klikker på dette, kommer en liste hvor dansk talesprog kan vælges (Dannebrog fremgår)

Når du er færdig med at vælge, så klik på "To MP4", hvis du ønsker at konvertere til MP4 format.

Slut af med at klikke Convert.

Håber din version er nogenlunde identisk med min.
Avatar billede Tinna Mester
22. november 2021 - 14:09 #6
Undskyld det dumme spørgsmål, men glad for, at Blød trafikant kunne svare. Jeg har gjort det mange gange før, men simpelt hen glemt det, og kunne åbenbart ikke tænke i øjeblikket. Mange tak for tålmodet. :)
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
22. november 2021 - 14:21 #7
Velbekomme! Glad for at kunne hjælpe.