Avatar billede HHA Professor
25. november 2021 - 14:51 Der er 2 kommentarer

Indsat række skal ikke være beskyttet

Hejsa,

Jeg har et problemer med at jeg har beskyttet et ark, række 1-4 er låst og rækkerne 5 til 19, dem har jeg tilladt at redigere i, så række er 20 låst (række 20 skifter selvfølgelig nr. alt efter hvor mange rækker jeg har oven over) og så skal resten af rækkerne være ulåst.
Men når jeg så via en VBA indsætter en række, så bliver denne række låst.
Den ønsker jeg skal være tilladt at redigere i.
Hvordan kan jeg løse det?

Private Sub CommandButton1_Click()

' Sub Indsæt_række()
' Indsætter en række under det valgte rækkenummer

    Application.ScreenUpdating = False

ActiveSheet.Unprotect
datacellColor = RGB(255, 255, 255)

RowNo = ActiveCell.Row

    If RowNo < 7 Then
        MsgBox "Du kan ikke indsætte række her"
        ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
        ActiveSheet.Protect
        Exit Sub
    End If

    Range("A1", "M1").Interior.Color = datacellColor

    ActiveCell.Offset(1, 0).EntireRow.Insert
    Range("A1").EntireRow.Copy ActiveCell.Offset(1, 0).EntireRow
    Range("A1", "M1").Interior.ColorIndex = 0

    ActiveSheet.Range("A1", "M5").Locked = True 'Lock the range A1 to M5

ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True, AllowFormattingCells:=True

    Application.ScreenUpdating = True

ActiveSheet.Protect

End Sub
Avatar billede Emma Seniormester
25. november 2021 - 15:54 #1
SVAR VENLIGST PÅ SPØRGSMÅLET UNDER JAVASCRIPT
Avatar billede HHA Professor
25. november 2021 - 20:26 #2
Emma,
Ikke helt forstået?