Avatar billede sigyn Seniormester
26. november 2021 - 10:10 Der er 4 kommentarer

Kan pludselig ikke tilføje i formularer

Jeg har en gammel database, som der er flere forskellige brugere af. Og nu er flere kommet, at de ikke kan tilføje værdier og/eller poset. Jeg kan heller ikke selv
Hvad er der lige sket her?
Avatar billede MSchlamovitz Mester
26. november 2021 - 12:02 #1
Prøv med Komprimér og reparer database.
Prøv derefter om VBA delen kan stå for en Debug / Compile.
Hvis filstørrelsen nærmer sig 2 GB, kan det være årsagen
Avatar billede sigyn Seniormester
26. november 2021 - 12:49 #2
Filstørrelsen burde ikke være et problem, den er ca 15.000 KB

Debug/Compile (har jeg ikke prøvet før) gav  denne fejl "Method or  data member not found" Og så markerede den frmXxxx. Men hvis jeg så prøver at åbne frmXxxx, så kan jeg fint gøre det, og se data. Det er så ikke en af de formularer, som der skal tastes i
Avatar billede MSchlamovitz Mester
26. november 2021 - 13:01 #3
Jo - men der er ét eller andet i frmXxxx der ikke virker.
Du skal rette fejlen - eller få hjælp til det.
Du skal derefter Debug / Compile igen og igen og rette fejlene, indtil der ikke kommer flere fejl.

Vil gerne kaste et blik på det, hvis du kan zippe og sende databasen til mig på (forbogstaverne i) Sierra Tango Zulu at Sierra Tango Zulu dot D K.
Avatar billede sigyn Seniormester
26. november 2021 - 13:36 #4
Jeg prøver at grave mig igennem den, og se om ikke jeg kan løse det selv, selvom det nok bliver lidt op ad bakke, men nu har jeg da et hjælpeværktøj.
Synes bare stadig, at det er sært, at den pludselig ikke virker....men i sidste uge, havde vi faktisk en anden database, som gik i udu. Den klarede vi med en backup fra dagen før. Tænker måske, at det kan være det samme, som tricker denne database