Avatar billede tvilling53 Seniormester
26. november 2021 - 16:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

detect browser

Hej
jeg har problemer med at få det forventede skærmbillede  vist i google chrome på pc og chrome på mobilen, hvorimod det forvetede skærmbillede bliver vist i Edge og i den browser der medfølger i min xcover4s.
Kan man på en eller anden smart måde skrive en kode der kan tolkes på alle enheder på den måde det forventes.
Håber at der er nogen der vil hjælpe mig.
VH Thomas V
Avatar billede anri Novice
26. november 2021 - 18:04 #1
Det kommer an på hvordan det skærmbillede er bygget op.

En måde at gøre det på er at differentiere visningen ud fra skærmens bredde i pixels.

Det kan du gøre i ren css
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. november 2021 - 17:00 #2
Nu har du jo lagt spm inde under javascript-kategorien, og her ville standardanbefalingen jo nok være, at bruge jQuery, som netop er lavet til at få ting til at se identisk ud på tværs af browsere. Man kan godt undgå jQuery, men så skal du nok være lidt mere specifik om, hvordan problemet opstår.
Avatar billede tvilling53 Seniormester
27. november 2021 - 18:58 #3
Hej nu ligger de 3 filer som ligger til grund for det skærmbillede som gav problemmer, som iøvrigt er forsvundet UDEN at der er ændret i koden. Der er jo nok noget jeg ikke har forstået endnu og så er der jo kun en vej, nem lære og forstå.

https://pastebin.com/NYAx8Nqj

VH Thomas V
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. november 2021 - 11:12 #4
Godt at du fik det løst. Som nævnt slipper du for en del af problemerne, hvis du begynder at bruge jquery. Hvis du foretrækker den rene javascript kode, kan det ofte være hjælpsomt at kigge ind forbi: https://caniuse.com/

En ting, der måske også kan være på spil her, hvis det kun er nogle gange du har problemet, kan være at du skal sikre dig, at script-koden ikke kører før hele siden er loaded:
https://www.geeksforgeeks.org/how-to-run-a-function-when-the-page-is-loaded-in-javascript/
https://javascript.info/onload-ondomcontentloaded
Avatar billede tvilling53 Seniormester
28. november 2021 - 16:44 #5
Hej takker for indsatsen.
Vh Thomas V