Avatar billede c_skytte Praktikant
02. december 2021 - 13:53 Der er 1 kommentar

UserForm; Søgeresultat TextBox1 i Listbox, hvordan?

Hej,

Jeg har lavet rigtig mange forsøg på at søge efter en pdf-fil (vha. TextBox1) i en mappe og indlæse resultat i en ListBox.
Filen hedder et 5-cifret nummer fx 30097

Den ene makro ser således ud:

Private Sub CommandButton3_Click()
    Dim fso As Object
    Dim fldr As Object
    Dim f As File

    MyPath = "H:\PDF\" & Left(TextBox1, 1) & "0\" 'her laver jeg linket til den mappe jeg vil søge i. dette laves pba. den indtastede værdi i TextBox1

        Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        Set fldr = fso.GetFolder(MyPath)
        For Each f In fldr.Files
            Me.ListBox1.AddItem f
        Next f
End Sub

Resultat = alle filer i mappen!
MEN, jeg vil kun liste de filer der hedder 30097 og dem kan der være flere af som fx:
30097_2.pdf
30097_A.pdf
30097_B.pdf

Spørgsmål:
1. Hvordan indsætter jeg min TextBox.value som søgestreng?
2. Hvordan sikre jeg mig at ALLE under mapper bliver gennemsøgt?
(Mappestien bliver jo: H:\PDF\30\)

Håber nogen kan hjælpe?
30. december 2021 - 23:09 #1
Måske putte en lille IF sætning omkring din indsæt funktion...

For Each f In fldr.Files
    If InStr(1, f.Name, TextBox1.Value) > 0 Then
        Me.ListBox1.AddItem f
    End If
Next f

eller

For Each f In fldr.Files
    If Left(f.Name, Len(TextBox1.Value)) = TextBox1.Value Then
        Me.ListBox1.AddItem f
    End If
Next f