Avatar billede Toppersurfer Mester
02. december 2021 - 14:12 Der er 3 kommentarer

Power Pivot - den opfatter tal som tekst i forespørgsel

Hej.

Jeg arbejder med en datamodel i Power Pivot i Excel, hvor jeg har tilføjet flere forskellige tabeller til. Jeg skal lave en sum på nogle værdier, og disse værdier bliver opfattet som tekst, selvom de er formateret som tal i den oprindelige tabel. Når jeg prøver at ændre formatet i Power Pivot via [Datatype - format] ændrer det sig ikke.

Nogen der har en idé om hvad jeg kan gøre?
Avatar billede madklub Guru
02. december 2021 - 14:27 #1
Kan du lægge tallene sammen i den oprindelige tabel ?
Avatar billede Toppersurfer Mester
02. december 2021 - 14:34 #2
Ja, det kan jeg godt. De er formateret som tal i den oprindelige. Men de bliver ændret til tekst af power pivot. Når jeg prøver at formatere dem "tilbage" igen via den rigtige måde at gøre det, og derpå prøver at summere dem i pivottabel får jeg en fejlmeddelelse om at de er tekst.
Avatar billede Jacob00 Mester
06. december 2021 - 09:52 #3
Har du i Power Query ændret formateringen af kolonnen fra tekst til tal?

Hvis ikke, så prøv at åbne din tabel i Power Query og så her ændre formateringen fra tekst til tal.