Avatar billede Lassebo1981 Novice
02. december 2021 - 22:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trække data fra mange tabs ved brug af dropdown

Hej

Jeg er lidt på bar bund i forhold Hvordan jeg trækker noget data fra tabs i Excel.

Jeg har et skema, i 52 tabs, som hver tæller for en uge. Dvs. jeg har tab som hedder Uge 1, Uge 2, Uge 3, Uge 4 osv.
Fælles for alle Tabs er at de har nøjagtig samme skema i, blot med forskellige tal.
Jeg vil så gerne kunne trække alle disse tal, til en "hoved" tab. Hvor jeg så bygger grafer på. Måden jeg gerne vil skifte mellem de forskellige uger, er ved en dropdown liste.
Jeg kan få det til at fungere med den første tab, men det fejler hvis jeg vil bruge flere. Brugte her XOPSLAG.

https://www.dropbox.com/scl/fi/ijd33v1tl59vyp2fm16t5/Mappe1.xlsx?dl=0&rlkey=xbevur8nyy23n030yn2izeb14

Nogen der kan give mig en måde det kan løses på?

Hilsen Lasse
Avatar billede kim1a Ekspert
02. december 2021 - 23:40 #1
En kombination af Adresse og indirekte formlerne er din ven:

Adresse bygger en reference ud fra de data du sætter og indirekte forstår så referencen korrekt.

=INDIREKTE(ADRESSE(RÆKKE(B2);KOLONNE(B2);1;1;$A$1))

Jeg har tastet det i dit ark, sig til hvis det skal forklares lidt bedre.
Avatar billede ebea Ekspert
03. december 2021 - 11:07 #2
Nu kalder du dit samleark for "Total". Så er tanken at du skal summere de tal fra alle dine Ark, i de celler som indeholder tal ?
Avatar billede ebea Ekspert
03. december 2021 - 11:59 #3
Eller er det sådan du tænker data samlet. Her er lavet en dropdown i hver af dine oversigter, som kalder dine enkelte celler på hvert ark.

https://www.dropbox.com/scl/fi/19w8lf09um6m60enxtapa/dropdown-total.xlsx?dl=0&rlkey=klmk549jdtufv0fxyx0fdkz8i
Avatar billede Lassebo1981 Novice
03. december 2021 - 12:08 #4
Hej Kim1a og ebea

Tusind tak for jeres input. Den løsning som Kim1a kom med, var præcis det jeg søgte. @ebea - Det var ikke helt det, der skulle ikke ligges noget sammen. Jeg ville blot trække data fra uge tabs til Total, ud fra den uge jeg valgte i dropdown.
Avatar billede ebea Ekspert
03. december 2021 - 12:28 #5
#4 - Det var der også i Linket i #3