Avatar billede Mikker Praktikant
03. december 2021 - 16:40 Der er 2 kommentarer

OnePlus Nord 2 afslutter opkald når jeg trykker på tænd/sluk-knappen

Kære aller eksperter

Jeg har netop købt en OnePlus Nord 2, og er desuden ny i Android. Når jeg foretager et opkald vil jeg gerne kunne slukke skærmen uden at den lægger på, men når jeg klikker på tænd/sluk-knappen afbrydes opkaldet.

Jeg har deaktiveret Tilgængelighed -> "Tryk på tænd/sluk-knappen for at afslutte opkald". Den har faktisk slet ikke været aktiveret på noget tidspunkt. Men det gør ingen forskel.

Telefon: OnePlus Nord 2 5G
Android-version: 11 (OxxygenOS 11.3)

På forhånd tak for hjælpen :)

/Michael
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. december 2021 - 18:02 #1
Det er en situation jeg ikke er bekendt med - når du tager en "tændt" telefon op til øret for at snakke, sidder der en sensor der opdager at den er tæt på noget, og derfor slukker den automatisk skærmen.
Når du så fjerner den fra øret igen, lyser den igen op, klar til brug.

Er det fordi du taler via headset eller med højttaleren tændt? - lige for at forstå situationen....
Avatar billede Mikker Praktikant
03. december 2021 - 19:07 #2
Hvis jeg taler i headset eller via højttaleren, eller i min bil med Android Auto, så vil jeg gerne slukke skærmen. Men så lægger den på. Jeg har stort set aldrig telefonen op ved øret.