Avatar billede Kordegn Praktikant
06. december 2021 - 11:16 Der er 7 kommentarer

Mangler funktionen "udskriv"

Jeg mener bestemt at jeg tidligere kunne vælge at markere nogle pdf.dokumenter, højreklikke og vælge udskriv. Denne funktion er forsvundet - what to do??

mvh Kordegnen
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. december 2021 - 11:41 #1
Jeg har lige været inde på min pc og fandt en PDF-fil, og der figurerer printerikonet øverst i højre side.
Prøv at klikke på Ctrl+P. Dette skulle starte udprintningen af filen.

https://www.google.com/search?q=udskriv+pdf&rlz=1C1CHZN_daDK958DK959&oq=udskriv+pdk-&aqs=chrome.1.69i57j0i13i30l9.9837j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Avatar billede Kordegn Praktikant
06. december 2021 - 11:51 #2
Tak for sparring.
Jeg vil helst undgå at åbne filen, da det ofte drejer sig om mange filer.
Så jeg markerer bare filerne i mappen, og højreklikker derefter, men kan hverken få lov at vælge Åbn, eller Udskriv.
Avatar billede klt Seniormester
06. december 2021 - 12:38 #3
Når jeg står i stifinder kan jeg vælge op til 15 pdf-filer, og højreklikke og vælge Udskriv.

Markerer jeg 16 filer eller flere, så forsvinder Udskriv (og iøvrigt også Åbn).

Tror det er en begrænsning Acrobat Reader har, men er ikke sikker.
Avatar billede Kordegn Praktikant
06. december 2021 - 13:09 #4
Hvordan mener du stå i stifinder? jeg har alle de filer jeg skal printe samlet i en mappe, så jeg plejer at markere alle filer, måske skal jeg gå anderledes til opgaven istedet?
Avatar billede klt Seniormester
06. december 2021 - 17:38 #5
Har du prøvet kun at markere f.eks 5 filer og højre klikke, har du så udskriv-muligheden?

For så er forklaringen nok den med at man kun kan udskrive et vist antal filer på en gang.
Avatar billede falster Ekspert
06. december 2021 - 18:42 #6
Avatar billede Kordegn Praktikant
07. december 2021 - 08:21 #7
Tak for artiklen falster - men det er en pc jeg ikke må ændre på, men så kan jeg høre IT afd. om de vil.

klt - ja jeg har prøvet kun at markere et par filer, samme resultat desværre.

Jeg prøver at kontakt IT afdelingen og høre om de kan hjælpe, tak for jeres sparring.