Avatar billede ps76 Forsker
20. december 2021 - 11:13 Der er 5 kommentarer

Log ind fra Rusland?

AH okay, så loggede jeg på Spotify ind fra min telefon - og fik kort efter nedenstående meddelelse. Noget jeg bør være bekymret over?

We noticed you logged in from a new device. If this was you, there’s nothing for you to do right now.

    Location Russia

    Time December 18, 2021 at 4:44:38 PM CET
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. december 2021 - 11:24 #1
Har du noget sikkerhedssoftware på din telefon? - noget der kunne tænkes at agere "vpn" eller "proxy"? - så vil du teoretisk kunne være koblet op i Rusland.

Du kan prøve - fra din telefon -  at gå på https://www.whatismyip.com/ip-whois-lookup/

Find knappen "My IP Info" - så kan du se hvor din telefon ser ud til at være forbundet...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. december 2021 - 11:24 #2
...Men ja, hvis du IKKE mener du har noget sikkerhedssoftware installeret der kan lave ovenstående trick, har du nok noget anti-sikkerheds software installeret (malware), du skal have styr på.
Avatar billede ps76 Forsker
20. december 2021 - 12:01 #3
Nej, det gav ikke noget, andet end at den er koblet til lokalt, som forventet, via Fibia.
Jeg har TOTAL AV installeret. Det er det eneste sikkerhedsrelaterede, jeg kan finde.
Avatar billede milter Ekspert
20. december 2021 - 12:43 #4
Avatar billede ps76 Forsker
20. december 2021 - 18:55 #5
Jeg prøver malwarebytes - den findes jo også til smartphones kan jeg se.