Avatar billede Temco Professor
21. december 2021 - 02:47 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Ser ingen kommentarfelter på aviserne

Har alle aviserne fjernet muligheden for at skrive kommentarer til avisartiklerne? Ligegyldig hvilken jeg kigger på, er der ikke længere noget kommentarfelt.
Avatar billede Mickger Mester
21. december 2021 - 08:47 #1
Er ret sikker på at Ekstra bladet's nationen lever i bedste velgående, du skal bare logge ind for at kommentere.
Avatar billede Temco Professor
21. december 2021 - 09:06 #2
Tak. Men den holder jeg mig fra. Læser i det hele taget ikke E.B.

Men man skal måske være logget ind alle steder nu, for at kunne se kommentarer?
Syntes det virker underligt hvis den ændring er lavet over alt samtidig.

Gør for øvrigt ingen forskel om jeg bruger Edge eller Chrome.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. december 2021 - 09:24 #3
Jeg VED det ikke, men jeg er ret sikker på at aviserne er drevet af troll-brugere og dårligt sprog, til at skjule kommentarer bag login. Det er jo avisens svar at fange indlæg, der måtte støde andre/være direkte ulovlige - og ved at holde det bag login, har de længere tid til at reagere.

Personligt er jeg ikke utilfreds, da kommentarerne sjældent bragte nuancer til artiklerne, uden at der også fulgte al mulig ligegyldig jammer med :-) - så jeg var alligevel holdt op med at følge dem.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. december 2021 - 10:27 #4
#1 Jeg har brugernavn/adgangskode til EB, men kan ingen kommentarmuligheder se.
Ekstra Bladet er ikke længere hvad det var....... jeg opsagde også abonnementet i foråret 2021, for efterhånden kan man intet skrive (i Nationen) uden, at det bliver bortcensureret, for det kunne jo støde nogle at de "krækelsesparate".
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. december 2021 - 10:29 #5
Nogen aviser skriver at du skal tillade cookies i "Fjasebuk" Jeg har samme oplevelse, og kan ikke se kommentarfelt. OG da jeg ikke har, ikke ønsker Fjasebuk, så jeg lever også fint uden✌
Avatar billede ebea Ekspert
21. december 2021 - 10:30 #6
Som Ole skriver i #3, så er årsagen i stort set alle avisers debatter, og kommentar felter, at de er ødelagte af Troll-brugere, hvis eneste formål er/var, at få ødelagt enhver debat.
Så for at fjerne dette misbrug effektivt, er eneste mulighed at fjerne muligheden for at kommentere.
Computerworld herinde, har også fjernet kommentar mulighederne fra deres artikler.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. december 2021 - 11:50 #7
Det er ikke andet end hvad man med rette kan kalde pressecensur med modsat fortegn
Den såkaldt "politiske korrekthed" bredder sig i disse tider, og lægger som en klam tyk sovs over alt.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
21. december 2021 - 15:20 #8
#1: Nationen på EB er nedlagt som den var, pga. for mange tåbelige kommentarer. Det er dog en gang imellem muligt at kommentere artikler på EB, hvor fornavn og efternavn bliver vist. Sjovt nok er der så pludselig mange der hedder Jens Jensen eller sådan nogle temmelig anonyme navne.

Jeg savner også at kunne komme med indspark i diverse debatter rundt omkring.

Man burde indføre registrering med NemID/MitID ved oprettelse af en brugerkonto, så folk ikke kan gemme sig. ;-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. december 2021 - 15:58 #9
Der er desværre en kedelig tendens fra folkene på EB´s side med læserbreve "Nationen", at sortere læserbreve fra selv om disse læserbrev ikke som sådan sviner nogen til, men indholdet i disse breve, passer bare ikke ind i radaktionens politiske korrekthed, en korrekthed der tager parti for bestemte grupper. Konklussionen er at ytringsfriheden er sat på pause for de læserbrevsskribenter, der merer noget andet end det der lige passer radaktionen hos EB.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
23. december 2021 - 14:19 #10
Kommentarsporet er desværre væk på de fleste aviser undtagen Information. Det er en skam for kommentarerne bringer ofte vigtig ekstrainformation fra læsere der måske ved noget mere om sagen. Jeg synes fx. Ekstrabladets kommentarspor var ret seriøst trods et dårligt ry. Det kræver selvfølgelig en ekstra indsats at sortere irrelevante indlæg fra. Den rette forklaring er nok snarere at mange kommentarer ikke lever op til den politisk korrekte fortælling og vinkel som avisen har givet.