Avatar billede SommerFyr Seniormester
27. december 2021 - 11:08 Der er 1 kommentar

mvc5 Authorize

Jeg er ved at skulle lave et medlems side og da jeg har et lille problem jeg vil høre om en her inden kan hjælpe mig med..

ide at at bruger skal oprette sig på side og få en free konto men der er også ting på side som kræver man er vip og derfor vil jeg gerne have den vider stiller til opgrader side men har ikke kun finde en god løsning da den også skal accepter free konto og AllowAnonymous

er der en der kan hjælpe mig vider
Avatar billede softspot Forsker
19. februar 2022 - 15:26 #1
Du kan implementere en Authorize-attribut (f.eks. VIPAuthorizeAttribute), som du kobler til de handlinger der kræver vip. Attributten skal sørge for at tjekke, om den aktuelle bruger er VIP. Hvis dette ikke er tilfældet, omdirigerer du til opgraderingssiden.

Dette kan kombineres med roller hvor du knytter de roller til brugeren, som denne har "gjort sig fortjent til". VIPAuthorize-attributten anvender rollerne til at tjekke, om den aktuelle bruger har ret til at anvende handlingen, eller omdirigere til opgraderingssiden, hvis rettigheden ikke er til stede.

Der er givetvis mange andre måder at gøre det på, men dette kan da være et udgangspunkt...