Avatar billede Emma Seniormester
01. januar 2022 - 11:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hovedsider og Undersider

Jeg har problemer med min kode. Jeg håber på, at der er en der kan se fejlen, eller evt. kommenterer, hvorfor den ikke gør som jeg ønsker.
Jeg har læst, at egenskaber ned avles fra hovedside til underside, "som forælde og barn". Jeg har placeret filerne i bibliotekerne HSide Og USider.
HSide indeholder tillige JS filen.
Jeg skal overflytte værdien i en textboks til værdien i en anden. Den gør der rigtigt, når det ligger på samme side. Men den fungerer ikke, når de ligger på hver sin side.
Stisystemet:
HSide
        * yourfile.js
        * Et-A.html
USider
        * To-A.html

yourfile:
function kopieríng(){
            var one = document.getElementById("one").value;
        var one = parseFloat(one);
        var two = one;
            document.getElementById("two").value = two;}

Et-A.html:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
</head>
<body>
    <script type="text/javascript" src="yourfile.js"></script>
    <H1>Hovedside</H1>
    <Br><Br>
    <input type="text" id="one" name="one" value="123">
</body>
</html>

To-A.html:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
</head>
<body>
    <H1>Underside</H1>
    <script type="text/javascript" src="../yourfile.js"></script>
    <input type="text" id="two" name="two" value="">
    <br><br>
    <button onclick="kopieríng()"><H3>Flere</H3></button>
<br>
</body>
</html>

Håber meget på hjælp!
Avatar billede keysersoze Guru
01. januar 2022 - 23:21 #1
Hvis du skal overføre værdier fra én side til en anden giver det nok mest mening at benytte POST eller GET - din js kender jo kun til den ene aktive side du er på.
Avatar billede Emma Seniormester
02. januar 2022 - 06:11 #2
Ja den konklusion kom jeg så også til, men der er bare ikke meget om JS og post og get. Men jeg fandt også ud af, at jeg alligevel godt kan bruge PHP. Jeg brugte godt og vel 10-15 timer på det. Jeg fandt så også ud af at jeg kan lave sidehoved og sidefod i JS, da jeg her ikke kan bruge server og derfor ikke PHP. Jeg takker dig for løsningen.
Avatar billede keysersoze Guru
03. januar 2022 - 21:26 #3
Som udgangspunkt er der ikke grund til at benytte js til det - det klares med en almindelig form. Nu kan jeg ikke helt blive klog på om du kan bruge PHP (eller ASP.NET eller...) eller ej men til sidehoved og -fod kan du være heldig at have adgang til SSI hvilket nok er en mere elegant løsning end js.
Avatar billede Emma Seniormester
04. januar 2022 - 23:14 #4
Jeg er først kommet ind på siden nu, så undskyld den lange svartid.
Jeg er ved at finde ud af om jeg ikke kan få et server program ind, da jeg er nød til at bruge et serverprogram, som XAMPP og Netbeans IDE til at køre post eller get og jeg kommer ikke uden om det.
Problemet er, at da jeg ville installere det fik jeg en port fejl 80. På torsdag kan jeg få en til at hjælpe mig med at installere programmerne. Jeg  skal være færdig med programmet den 1. marts er der god tid. Jeg er ikke selv særlig god til sådan noget.
Jeg har et rimeligt kendskab til PHP og hvis jeg kan bruge det er jeg rimeligt godt kørende. Har bare ikke ville bruge det, da PHP kræver en server, Med PHP's include sætning er jeg godt kørende også til at lave sidehoved og fod.
jeg takker for den hjælp jeg kan hente herinde. Det er skønt, at der er nogle der vil give råd til os, der ikke er eksperter.