Avatar billede Uvanga Ekspert
10. januar 2022 - 10:09 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Baggrundsfarve i boks med afsendte SMS af sig selv skiftet fra grøn til blå.

Mellem 27-12-2021 og 28-12-2021 er baggrunds farven på boks med afsendte SMS automatisk skiftet fra grøn til blå. Og Testfelt skiftet til Chat. Jeg mener ikke selv at have skiftet, og modtager har heller ikke foretaget noget. Ved søgning på nettet kan jeg se at blå baggrund er Imessage. Pågældende modtager er den eneste af mine SMS-modtagere hvor dette er ændret. Så, hvordan kan dette være sket?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. januar 2022 - 10:11 #1
længden på tekster? programmet vælger nok den billige/enkle løsning, og i stedet for at sende sammenkædede sms'er, så en besked.
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. januar 2022 - 11:08 #2
ad#1 Pågældende er pt. i Argentina, og har telefon på flytilstand. Og modtager SMS uden problemer. Der er WiFi på hotellet, så det er nok forklaring. Men kan "systemet" selv finde ud af det? Ingen af os har som nævnt foretaget os noget bevist med indstillinger.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. januar 2022 - 12:41 #3
Den finder nok ud af, at den er i udlandet, og der er wifi, og vælger derfor wifi som primær forbindelse.
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. januar 2022 - 17:43 #4
ad claes57
Du har ret✌
Min kollega har lige oplyst mig om at nyere mobiltelefoner gør det helt automatisk.
Så der er ikke noget mystisk over det, "systemet" finder selv ud af det😎