Avatar billede Chappii Novice
19. januar 2022 - 16:28 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

HDMI til VGA?

Hej

jeg sidder med en bærbar computer og vil gerne have en ekstra skærm til.
Den skærm jeg har til rådighed er af lidt ældre dato og bruger VGA stik, mens min bærbar har HDMI stik.

Jeg har købt et HDMI til VGA stik, men min skærm vil ikke tilslutte, siger " no signal", er der noget jeg gør forkert? eller kan det være stikket?
Avatar billede puren Ekspert
19. januar 2022 - 16:42 #1
prøv lige at link til det kable du har købt
Avatar billede Chappii Novice
19. januar 2022 - 16:54 #2
Avatar billede INK Ekspert
19. januar 2022 - 16:56 #3
I dit link ser jeg denne advarsel:

Vigtigt: Dette kabel fungerer kun hvis der bruges en HDMI/VGA converter. Det er ikke muligt at bruge kablet alene da der ikke er chip indbygget.

Så det er vel forklaringen.
Avatar billede puren Ekspert
19. januar 2022 - 17:07 #4
formoder at du ikke læste den blå tekst og derfor har problemer da du ikke har en HDMI/VGA converter.

mener den jeg har er denne https://www.av-cables.dk/hdmi-til-vga-kabel/lindy-hdmi-til-vga-kabel-1-m.html og virker som den skal