Avatar billede lurup Ekspert
03. februar 2022 - 14:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

pdf til lydbog

Hej

Jeg har en pdf fil på 300 sider som jeg gerne vil have læst op.
Kan man det ? som en lydbog som selv husker hvor man er kommet  til ?
Avatar billede puren Ekspert
03. februar 2022 - 14:32 #1
ikke så det bliver godt... der er jo en computer der vil læse det op og den har bare ikke alle de nuancer som en menneskelig stemme har
Avatar billede HES Novice
03. februar 2022 - 15:19 #2
Den kan du med programmet IntoWords - se mere her: https://www.vitec-mv.com/dk/produkter/intowords/funktioner/

Der er ogs en lang række andre praktiske funktioner i programmet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. februar 2022 - 15:48 #3
#1 - Jeg giver dig ret. Jeg har selv nogen gange når jeg har skrevet noget i Word, sat oplæseren til, og det lyder mildt sagt noget maskinelt. Det lyder faktisk mere maskinelt end den GPS jeg har i vogen, selv om der også kan være grove, men også temmelig sjove fejl i udtalen. F.eks. var jeg engang i Hellerup, og kørte på en vej der hedder Callisensvej. Det blev til Ka-Li-Censvej.
(Jeg ka licens, kan du også)😜😜😜
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2022 - 16:18 #4
problemet med lydbøger (IMHO) er, at den kører videre når man er faldet i søvn, og den registrer ikke det sted - så jeg er ikke fan...
Avatar billede lurup Ekspert
03. februar 2022 - 23:07 #5
Tak