Avatar billede Jolles Professor
05. februar 2022 - 09:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

beskedboks

Ny bærbar win11 office 2019
Teksten i beskedboksen i excel er meget lille (du ved den der med fx. søg og erstat.). Jeg har googlet forgæves, og søgt i indstillinger.
Kan fint forstørre skrift m.m., men beskedboksen er meget lille.
God week-end, aiie I altid hjælpsomme mennesker.
Avatar billede Jolles Professor
05. februar 2022 - 17:47 #1
Beskedboks er selvfølgelig dialogboksen søg og erstat, som jeg bruger meget. Det gælder også andre dialogbokse, og hele Excels udseende: fanerne er bittesmå og skriften ulæselig, formellinien ligeså  Kan I hjælpe?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2022 - 20:10 #2
din bærbar har sikkert en meget høj opløsning på skærm - prøv at sætte den til alm full-hd (1920*1080)
Avatar billede Jolles Professor
09. februar 2022 - 07:54 #3
Hej Claes, Det hjalp desværre ikke. Jeg har lige sat skriftstørrelsen op, men det ændrer ikkke på at dialogboksene er små og skriften ulæselig. Ak, hvad gør jeg arme, når jeg har så hårdt brug for søg og erstat...
Avatar billede claes57 Ekspert
09. februar 2022 - 08:11 #4
højreklik et sted på skrivebordet, og vælg 'skærmindstillinger'
scroll ned til 'Skalér & layout'
der kan du ændre skala fra 100 til fx 125% - det virker som jeg ser det, på alt - og ret bare skriftstørrelsen tilbage til normalen...
Avatar billede Jolles Professor
09. februar 2022 - 19:41 #5
Det havde jeg allerede forsøgt, da jeg henvendte mig til dette herlige og altid venlige forum. Det hele er fint - undtagen dialogbokse og fx. formellinien og fanestørrelserne i excel. Klamt.
Avatar billede Jan K Ekspert
09. februar 2022 - 21:40 #6
Gælder det også,doalogbokse inandre programmer, eller er det kun Excel?
Avatar billede Jolles Professor
18. februar 2022 - 09:17 #7
Ja, desværre,
Fontstørrelsen i dialogbokse, under ikoner på desktop, og i båndene ovenover er ulæseligt små, og der er ingen - absolut ingen - hjælp at hente hos dr. Google, eller andre, der alle foreslår at forstørre skriften, men det hjælper ikke på dialogboks eller båndene. Forstørrelsesglas er ubrugeligt, og jeg er ved at kyle kassen ud af vinduet.
Avatar billede Jan K Ekspert
18. februar 2022 - 14:36 #8
Med alle de råd, du har fået, har du nok også prøvet dette, men det er det eneste jeg kan komme på
https://www.windowscentral.com/how-adjust-display-scale-settings-windows-11
Avatar billede Jolles Professor
19. februar 2022 - 12:31 #9
jeg skriver nu på min gamle asus - der også er bestykket med win11 pro - og her er absolut ingen problemer. Teksten står knivskarpt og menylinier og dialogbokse er tydelige. Så tænker jeg, at det måske kan være grafikkortet, der trænger til en opdatering... Hvad mener I kloge ?
(Asus er skiftet ud fordi den larmer frygteligt, og jeg har sarte øren)
Avatar billede claes57 Ekspert
19. februar 2022 - 18:02 #10
det er svært at opgradere "Ny bærbar win11 office 2019"
så tilbage til sælger, og få det fikset.