07. februar 2022 - 11:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ny router

hej jeg skal ha ny router og har kikke på lidt forskelligt google wifi amplift HD
min gamle router er en TP-LINK

de skal kunne lave gæst netværk  og det skal kunne Port forwarding
og kunne udsende netværk 2.4 Ghz de nye har også wifi 6

hvad er best ?
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. februar 2022 - 12:23 #1
Hvorfor bruger du ikke bare den din internet udbyder leverer - (mangler endnu at møde en router der ikke kan 2.4 Ghz).
07. februar 2022 - 13:10 #2
de router du får fra din isp er hamerende elendig
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. februar 2022 - 14:12 #3
#2  det var da noget af en generalisering.

synspunktet er populært - men de gange jeg har fordybet mig i det -har det vist sig folks udstyr har været problemet -hvis min PC og min telefon har rækkevidde og den båndbredde de savner- tjah...

Jeg har 116m2 beton med router i det ene hjørne og har god dækning på hele matriklen - og også forbavsende langt udenfor matriklen. Og kan trådløst opnå mere båndbredde end jeg betaler for (og har brug for).
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2022 - 17:23 #4
Man modtager gode tilbage meldinger fra WiFi Mesh som har to eller tre enheder rundt omkring husstanden.

Mit anbefaling vil være en WiFi Mesh som har WiF6 / WiFi 6E.

God fornøjelse.

Hopper af tråden.
07. februar 2022 - 19:14 #5
jeg har selv prøvet mesh men det spille ikke her hos mig der for gik jeg over til en router også kikke på Nørd'o'teket vil prøve og ikke på unifi
07. februar 2022 - 19:17 #6
Avatar billede Haldborg Novice
14. februar 2022 - 14:02 #7
anbefale denne router fra TP-Link Archer VR2800

den koster 1995 hos proshop https://www.proshop.dk/Router-firewall/TP-Link-Archer-VR2800-Traadloes-router-Wi-Fi-5/2607969

har haft en router fra kviknet der havde nedbrud 3 gange i ugen

men så købt jeg den TP-Link Archer VR2800 ikke haft en eneste nedbrud

den køre rigtigt godt
14. februar 2022 - 16:54 #8
hej jeg købt en unfi router nu dur det hele :)
Avatar billede Haldborg Novice
14. februar 2022 - 17:09 #9
det var godt at det virker
15. februar 2022 - 11:23 #10
ja :)