08. februar 2022 - 08:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Finde tal i celle, med bestemt kriterie

Hej

Jeg vil gerne finde et tal i en tekststreng, som overholder et bestemt kriterie, eks. hvis der i felt A2 står flg: "Gr22 - lager ch2516" eller "Gr22 ch2516 - lager" så skal den kun returnere det tal der er større end 1500, altså tallet 2516.
Jeg har prøvet med noget SUMPRODUKT, men den returnerer alle 6 tal i teksstrengen, så det er ikke den rigtige løsning for mig.
09. februar 2022 - 07:01 #2
Tak xl-Enthusiast jeg har prøvet at gennemskue formlen, men blev hurtigt sat af. Vigtigst af alt er, at den virker :-)
10. februar 2022 - 07:21 #3
Det var desværre ikke en løsning, som kan bruges på alle mine rækker, jeg har også beskrivelser der hedder: "Fl - lager ch2516" her returnerer den desværre ingenting, Vel fordi der ikke er 2 sæt tal i strengen?
10. februar 2022 - 10:41 #5
Der er desværre en reference fejl xl-Enthusiast, så felt C3:F6 forbliver tom

COLUMN(#REF!))
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
10. februar 2022 - 13:40 #6
Send en personligt besked med din mailadresse, så skal jeg sende filen.