13. februar 2022 - 11:49 Der er 2 kommentarer

"tynd skrift på skærm i f.eks. one.com mail

WINDOWS 10. min skærmfont er ændret i nogle tilfælde, f.eks. i min webmail vis chrome. Den er meget "tynd" med dobbelt tykkelse nogle steder, både vandret og lodret.
Hvordan kommer man tilbage til standard windows font på skærmen? Tak
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2022 - 16:25 #1
Det virker som om din skærmopløsning ikke passer med den opløsning, windows er sat til.
Se på skærm's specifikationer, og vælg samme opløsning i windows (højreklik på et frit område på skærm og vælg 'skærmindstillinger' - der ligger skærmopløsning, og den skal være som din skærm fysisk har).
Hvis du vil have en anden opløsning (fx større skrift) så skal du samme sted i windows vælge Skala - det er typisk 100% - hvis du retter den til 1525%, så bliver tekster osv 25% større, og lette at læse.
13. februar 2022 - 18:58 #2
Tak, jeg prøver når jeg kommer tilbage til min PC