Avatar billede prinsib Seniormester
15. februar 2022 - 12:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Rydde rækker

Hej her inde.
Er der en som vil hjælpe mig med at lave en formel, som kan slette en hel masse rækker, ved et tryk på en knap eller andet.
Det må ikke være med VBA.
hilsen Ib
Avatar billede store-morten Ekspert
16. februar 2022 - 07:31 #1
Hej Ib

Rydde rækker og slette rækker er to forskellige ting.
En formel kan ikke rydde/slette rækker.
En knap = VBA kode.
Avatar billede prinsib Seniormester
16. februar 2022 - 14:31 #2
Hej. Jeg tænkte det nok. Tak Morten.
Kan man ikke få f.eks et x i en celle til at slette indhold i nogle rækker?
(Betinget formatering)
??
Ib
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
16. februar 2022 - 15:23 #3
Nej - opgaven kræver en makro - kan ikke løses med formler eller betinget formatering.
Avatar billede prinsib Seniormester
16. februar 2022 - 15:41 #4
Hej.
Øv nå det er der så ikke noget at gøre ved. Det var fordi jeg skulle bruge det i en mappe på en iPad med Windows 365.
Men tak alligevel for jeres hjælp.
Hilsen Ib
Avatar billede store-morten Ekspert
16. februar 2022 - 15:57 #5
Hvis du mener skjule indholdet i en celle, så ja.

Prøv at beskrive hvad der er i cellen: Tal, tekst,  formel, rammer eller farve.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
16. februar 2022 - 16:05 #6
Hvis det hele kan koges ned til et spørgsmål om at vise eller skjule data kan det her måske være til inspiration.

https://www.dropbox.com/scl/fi/ysxwvv8mykolwxjg70wwq/Skjul_Vis.xlsx?dl=0&rlkey=e280euwg9fdlymo1nve11xkq0
Avatar billede prinsib Seniormester
16. februar 2022 - 16:28 #7
Jeg skriver nogle tal i f.eks. række 2 a,b,c,d, osv.
Disse tal skal så senere slettes. Jeg ved godt at man kan gå helt ud til venstre, og trykke på f. eks række 2 og så trykke ryd indhold, men det er mange rækker jeg skriver tal i.
Ib
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
16. februar 2022 - 16:55 #8
Jeg ved ikke om det er mig, du skriver til, og jeg ved ikke om det jeg linkede til i #6 overhovedet er af interesse, så derfor har jeg ikke noget svar.
Avatar billede prinsib Seniormester
16. februar 2022 - 17:14 #9
Hej. Undskyld xl-Enthusiast.
Som jeg syns jeg ku læse skjulte man rækker i #6.
Jeg har brug for at slette de tal jeg skriver ind.
Ib
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
16. februar 2022 - 17:28 #10
Ja, det var derfor jeg stillede spørgsmålet:

Hvis det hele kan koges ned til et spørgsmål om at vise eller skjule data kan det her måske være til inspiration.

Og spørgsmålet stillede jeg på baggrund af det du selv skrev om i #2.
Avatar billede prinsib Seniormester
16. februar 2022 - 17:46 #11
Hej igen el-entusiast
Kan man ikke få noget ud af det som jeg skrev i #7
Ib
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
16. februar 2022 - 18:29 #12
Men som blandt andet store-morten har skrevet, så:

En formel kan ikke rydde/slette rækker.
Avatar billede prinsib Seniormester
16. februar 2022 - 19:17 #13
Ok. Tak så er der jo ikke noget at gøre.
Tak for svar.
Ib