Avatar billede ZeBa Ekspert
25. februar 2022 - 14:28 Der er 21 kommentarer

Hvilken VPN anbefaler man til W10

Jeg skal til USA en måned og vil bl.a. gerne kunne se dansk tv derovre.
Hvilket VPN program er det bedste til det?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. februar 2022 - 16:29 #1
der er gratis - dvs, vpn tjener sine penge på at sælge dine data til andre (så det er reelt ikke VPN), og så er der dem, der koster penge
https://surfshark.com
De har et intro-tilbud med de første 2 mdr gratis - jeg har ikke læst nærmere, men kan det ikke klare dit behov (start det fx 14 dage før du tager afsted)
techradar.com har valgt dem som deres favorit.
Avatar billede Uvanga Ekspert
25. februar 2022 - 17:58 #2
Jeg har meget gode erfaringer med CyberGhost. Det er en betalings udgave, men pengene værd. De har mere end 7000 servere worldwide.
Avatar billede Uvanga Ekspert
25. februar 2022 - 18:12 #3
Her en vurdering af top VPN:
https://ibb.co/KKdVrdc
CyberGhost har også en gratis version. Men hvis du vil have noget langvarigt og stabilt, har de nu et tilbud på deres hjemmeside cyberghost.com. Du kan have op til 7 enheder på en licens.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2022 - 19:01 #4
Du kan faktisk se meget dansk TV i USA uden VPN.

Typisk vil du kunne se alt det egenproducerede. Og det er vel det som du er interesseret i.

For det ikke egenproducerede så måske bare se noget amerikanske TV i.s.f.. Med en bare nogenlunde TV pakke er der rigeligt at vælge imellem.

Men hvis du vil have VPN er der forskellige at vælge imellem. Bl.a. ExpressVPN.
Avatar billede kurtba Ekspert
25. februar 2022 - 21:30 #5
https://vpn-byen.dk/
Dem har jeg brugt under et  ophold i USA. 30 dage for 60 kr.
Ikke noget man efterfølgende skal opsige eller andet fup og fidus.
Meget let at sætte op. Så alt mit Yousee derovre.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2022 - 21:59 #6
Har du det fint med VPN udbyder som sammenarbejder eller er ejet af efterretningstjenester, og de trækker dine internet trafik om dig, kan du jo vælge frit hvad du vælger.

Gul kan betyde, at der sammenarbejde med efterretningstjenester, eller noget man skal være bekymret for når det ejes af efterretningstjenester eller bare skal være bekymret for, når der er hemmelighedskræmmeri.

Røde, er absolut ingen privatliv, efterretningstjenester er fuld på den.

Grønne er udenfor efterretningstjenester og der er ikke nogen sammenarbejde, her er der eksempel rart at se, der er visse der benytter 'No Log Policy'. Dine internet trafik gemmes ikke og hvis efterretningstjenester per rettens vej prøver at indhente data om dig, er der intet at aflevere.

https://ibb.co/2y9mSFb

#1 NordVPN
https://nordvpn.com/da/
-De har lige netop slået sammenarbejde med Surfshark.

#2 F-Secure "Freedome VPN"
https://www.f-secure.com/dk-da/home/products/freedome
-Den har internet trafik analytics analyser, så man kan se hvilken ydbyder der har prøvet af tracke dig.

#3 CyberGhost
https://www.cyberghostvpn.com/da/
-Har ikke afprøvet det personligt, og VPN sammenligninger ser det allerede lovende ud når der ikke er sammenarbejde med 'Eye' agencies :-D og de har 'No Log Porlicy'.

#4 Surfshark
https://surfshark.com/
-Nok den billigeste tjeneste, og har 'No Log Policy', men indikeres, at man skal være bekrymret.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2022 - 22:07 #7
Ekspress VPN er ejet af efterretningstjenesten selv.

VPN Byen er der 90 dages log og benytter Cookies. No go.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2022 - 22:10 #8
Hopper af tråden
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. februar 2022 - 22:19 #9
#8: Tak for værdifuld info
Avatar billede Flemming63 Juniormester
26. februar 2022 - 09:10 #10
@Jørgen B.
Hopper af tråden

Godt forsøg 😆

Ekspress VPN er ejet af efterretningstjenesten selv.

Den påstand må du altså bevise!
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2022 - 12:41 #11
https://ibb.co/SNxWTmk
Den 13. september 2021 blev det rapporteret, at ExpressVPN var blevet opkøbt af Kape Technologies, et LSE-noteret digitalt privatlivs- og sikkerhedsfirma, som driver tre andre VPN-tjenester: Privat internetadgang, CyberGhost og ZenMate; antivirussoftwareproducent Intego; og andre cybersikkerhedsværktøjer.[5][19] Dette gav anledning til bekymring baseret på Kape Technologies' forgænger Crossriders historie med at lave værktøjer, der blev brugt til adware.[20][4][21][22] På tidspunktet for opkøbet havde ExpressVPN efter sigende over 3 millioner brugere.[3] ExpressVPN annoncerede i september 2021, at de ville forblive en separat tjeneste fra eksisterende Kape-mærker.[23] Den 14. september udgav det amerikanske justitsministerium en erklæring om, at ExpressVPN CIO Daniel Gericke, inden han kom til virksomheden, havde hjulpet De Forenede Arabiske Emirater med at hacke computere (inklusive aktivisters) uden at have en gyldig eksportlicens fra den amerikanske regering. Til gengæld for en aftale om udsat retsforfølgning indvilligede han i at betale en bøde på 335.000 USD, og ​​hans sikkerhedsgodkendelse blev tilbagekaldt.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2022 - 13:20 #12
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2022 - 13:41 #13
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2022 - 13:50 #15
Fun fact: Kape Technologies PLC: Hvis de ejer Express VPN og CyberGhost VPN, vil jeg nok holde mig væk fra CyberGhost VPN også.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2022 - 14:01 #16
Omredigering fra tidligere kommentare:

Har du det fint med VPN udbyder som sammenarbejder eller er ejet af efterretningstjenester, og de trækker dine internet trafik om dig, kan du jo vælge frit hvad du vælger.

Gul kan betyde, at der sammenarbejde med efterretningstjenester, eller noget man skal være bekymret for når det ejes af efterretningstjenester eller bare skal være bekymret for, når der er hemmelighedskræmmeri.

Røde, er absolut ingen privatliv, efterretningstjenester er fuld på den.

Grønne er udenfor efterretningstjenester og der er ikke nogen sammenarbejde, her er der eksempel rart at se, der er visse der benytter 'No Log Policy'. Dine internet trafik gemmes ikke og hvis efterretningstjenester per rettens vej prøver at indhente data om dig, er der intet at aflevere.

https://ibb.co/2y9mSFb

#1 NordVPN
https://nordvpn.com/da/
-De har lige netop slået sammenarbejde med Surfshark.

#2 F-Secure "Freedome VPN"
https://www.f-secure.com/dk-da/home/products/freedome
-Den har internet trafik analytics analyser, så man kan se hvilken ydbyder der har prøvet af tracke dig.

#4 Surfshark
https://surfshark.com/
-Nok den billigeste tjeneste, og har 'No Log Policy', men indikeres, at man skal være bekrymret.

Fun fact: https://ibb.co/SNxWTmk
Den 13. september 2021 blev det rapporteret, at ExpressVPN var blevet opkøbt af Kape Technologies, et LSE-noteret digitalt privatlivs- og sikkerhedsfirma, som driver tre andre VPN-tjenester: Privat Internet Access, CyberGhost og ZenMate; antivirussoftwareproducent Intego; og andre cybersikkerhedsværktøjer.[5][19] Dette gav anledning til bekymring baseret på Kape Technologies' forgænger Crossriders historie med at lave værktøjer, der blev brugt til adware.[20][4][21][22] På tidspunktet for opkøbet havde ExpressVPN efter sigende over 3 millioner brugere.[3] ExpressVPN annoncerede i september 2021, at de ville forblive en separat tjeneste fra eksisterende Kape-mærker.[23] Den 14. september udgav det amerikanske justitsministerium en erklæring om, at ExpressVPN CIO Daniel Gericke, inden han kom til virksomheden, havde hjulpet De Forenede Arabiske Emirater med at hacke computere (inklusive aktivisters) uden at have en gyldig eksportlicens fra den amerikanske regering. Til gengæld for en aftale om udsat retsforfølgning indvilligede han i at betale en bøde på 335.000 USD, og ​​hans sikkerhedsgodkendelse blev tilbagekaldt.

Holde væk fra: CyberGhost VPN, Ekspress VPN og ZenMate.

https://screenrant.com/express-vpn-edward-snowden-gericke/

https://twitter.com/Snowden/status/1438291654239215619

https://www.reuters.com/technology/expressvpn-employees-complain-about-ex-spys-top-role-company-2021-09-23/
Avatar billede arne_v Ekspert
26. februar 2022 - 14:51 #17
Jeg har 2 formodninger:
1) efterretningstjenesterne er bedøvende ligeglade med at poster ser dansk TV i USA
2) poster er også ret ligeglad hvis efterretningstjenesterne kan se at vedkommende ser dansk TV i USA

:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2022 - 15:40 #18
med yousee, så vær lige obs på deres mulighed for at lukke (dele af) din forbindelse.

TV2 Ude
Med TV2 Ude kan du også se TV2 når du ikke er på din egen YouSee Bredbåndsforbindelse

det er 5kr/md, og så har du adgang fra andre ip'er end din husstand. Optrækkerri, men skal reelt betales hvis end unger ser noget tv2-sport på mobilen mens de ikke er hjemme.
Det kan aktiveres lige før, du tager af sted, og husk at aflyse det når du er hjemme igen - hvis du altså har noget på tv2, som du absolut vil se.
Derudover, så er der et begrænset antal login samtidigt - jeg har fx 5 - så du skal aftale med familien, at du bare smider en af (der er en menu, hvor du kan se dem, der er på) og at familien må smide andre af, men absolut ikke dig.
Avatar billede kurtba Ekspert
26. februar 2022 - 16:09 #19
Det er da godt nok et kæmpe problem det her. Vil se TV i udlandet - og hvad så?
Hvis vpn- byen har en log på 90 dage, hvad er så problemet? Skal der laves noget som absolut ikke må kunne findes?
Herhjemme bliver vi jo også logget i hoved og den anden ende næsten uanset, hvilken hjemmeside vi besøger.
Det er snart 4 år siden, at jeg brugte vpn-byen og er efterfølgende ikke blevet opsøgt af efterretningstjenester eller andre, som ville høre nærmere om, hvorfor og hvilke tv programmer jeg tillod mig at se.
Men jeg har måske bare været heldig.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2022 - 00:19 #20
Det er altså ikke nævnt at 'VPN Byen' er under efterretningstjenester. Men som sagt, har ikke intet problemer med betingelserne, er det jo helt fint.

Det ser bare ud til at i gerne vil læse og høre hvad i vil i forvejen.

Hygge§
Avatar billede Flemming63 Juniormester
27. februar 2022 - 19:15 #21
Er der nogen her der gider prøve at checke hvad Snowden egenlig har sagt...
Jeg ved godt at han for mange er en helt, og han da også ret i meget.
Men han gik over stregen da han;
1. Fortalte Iran hvordan USA spionerede mod dem.
2. Påstod at USA blev styret af folk der blev kontrolleret af alians.

Prøv selv at checke det...
Resultatet vil helt sikkert overraske de fleste 😀

@Jørgen B.
Jeg mangler stadig dokumentation for at ExpressVPN er ejet af en efterretningstjeneste og,
Snowden var bekymret, men i betragtning af hans andre handlinger, ta'r jeg hans udsagn med et par ton salt 😏