Avatar billede Shamanji Juniormester
25. februar 2022 - 15:53 Der er 6 kommentarer

Delock Nvme m.2 enclosure køling

har købt en af disse :

https://www.delock.com/produkte/673_SSD/42000/merkmale.html

Når min nvme disk arbejder på fuld tryk bliver den omkring 55 Grader varm ved godt de kan klare op til 70 men vil helst holde den så kølig som mugligt.

Kan bare ikke finde noget til at køle den med som også ikke er for stor, kabinettet nvme disken er i er 50*100mm så vidt jegh kan læse mig til så noget i den størelse som kan sættes over den eller under den.

Kan i finde noget?
Avatar billede milter Ekspert
25. februar 2022 - 21:12 #1
Der følger  "1 x thermal conductive pad" med ifølge dit link. Har du prøvet den, den vil formentligt sænke temperaturen 5-8 grader, hvis du gør det rigtigt.

Men, helt ærligt, jeg ville ikke være bekymret på nogen måde, hvis temperaturen ikke konstant er væsentligt højere end de 55 grader.
Avatar billede Shamanji Juniormester
25. februar 2022 - 21:30 #2
Den er sat på og virker også fint dog ikke nok.
Avatar billede DanishBear Seniormester
25. februar 2022 - 22:33 #3
Du kunne måske bruge denne
  https://www.computersalg.dk/l/0/s?sq=6702357
bruger jeg selv plus jeg bruger en 120mm der blæser på min andre M.2 (styret)
35°, 28°, 28°
Avatar billede DanishBear Seniormester
25. februar 2022 - 22:34 #4
Ups så IKKE at det var en lukket kasse, men kan jo være, har ikke set kassen
Avatar billede Shamanji Juniormester
25. februar 2022 - 22:35 #5
Har allerede en nvme enclosure hvor min nvme disk sidder i så skal kun bruge køling
Avatar billede Shamanji Juniormester
27. februar 2022 - 08:43 #6
Skal lige sige pt kører den på en usb c port der max kan klare 10gbps, så nårt jeg får et hub og et kabel som jeg kobler på vil den komme på en 20 gbps usb c port og der vil den jo komme op på max hastighed hvad den hdd enclosure kan klare og nvme disken vil blive varmere så derfor er det nok klogt at få fat i noget bedre køling til den.