Avatar billede Line Juniormester
02. marts 2022 - 13:52 Der er 9 kommentarer

Bluetooth højttaler spiller for højt

Hej,

Jeg  har en JBL bluetooth flip højttaler, der er nogle år gammel. Jeg har parret den med min iPhone og tanken var den skulle spille lidt baggrundsmusik på hjemmekontoret.

Men... jeg synes simpelthen den spiller for højt. Jeg har den på laveste lydstyrke. Skruer jeg mere ned går den på mute.

Jeg har googlet en masse, men det ser ud til de fleste har problemer med at ville have højere lyd :-)

Er der nogen der ved om jeg kan indstille noget på telefonen, så laveste lyd bliver lavere?

Hilsen Line
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. marts 2022 - 14:28 #1
Har du også prøvet at skrue ned på iphone og ikke bare på højtaleren.
Avatar billede Line Juniormester
02. marts 2022 - 15:34 #2
Ja, har prøvet begge med samme resultat.

Løsningen er måske bare at placere højttaleren længere væk fra hvor jeg sidder...
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2022 - 16:05 #3
#2 Det tænker jeg ikke løser problemet.
Nu bruger jeg ikke Iphone, men kan du have flere lydstyrke skydere du kan pille med? Tænker måske der er en endnu du skal nedjustere på (uden at vide det) :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2022 - 17:01 #4
Hvis du afspiller fra Utube er der en mulighed her for at nedjustere lyden. Tjek også evt. det program du afspiller med om du også kan justere i den :-)
Avatar billede bvirk Guru
02. marts 2022 - 18:04 #5
Kan  du skrue op og ned på iphone - er der volumen knapper på siden og virker disse på lydstyrken

Bluetooth signalet er kodet med styrke som din telefon bestemmer det.
Flip'en har en har en anden styrke regulering.

Udgangsstyken er de to ting gange med hinanden.

Men - signal/støjforholdet lider under lave input værdier i kredsløb så måske JBL valgt at man ikke må kunne høre hvor forvrænget det lyder ved hvis der kunne skues langt ned.
Avatar billede Line Juniormester
14. marts 2022 - 13:11 #6
Hej alle,

Tak for input.

Problemet opstår når jeg afspiller musik via YouSees app. Andre apps kan den godt finde ud af. Så tænker løsningen på mit problem bliver at placere højttaleren længere væk fra skrivebordet.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2022 - 16:17 #7
#6 Med bluetooth har du enten forbindelse eller ikke forbindelse. Jeg tænker ikke at styrken ændrer sig fordi du flytter den. Jo den ændrer sig fordi der er længere hen til den. Man hvis den forvrænger når den spiller, gør den det også når du har flyttet den.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2022 - 16:17 #8
Hopper af tråden her.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2022 - 16:20 #9
Man kan i appen ændre på kvaliteten af lyden. Der er 3 muligheder.
Normal
Høj
Hifi
Om styrken ændrer sig ved at ændre bitraten det ved jeg ikke. Har selv Yousee musik, men kører lyd over Sonos App til min højttaler.