Avatar billede prisknuseren Seniormester
06. marts 2022 - 13:35 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

formel - sammentælling

Kan i hjælpe med en formel? Hvis jeg skal lave en sammentælling af nogle celler der fx står X i, og kun dem, hvad skriver jeg i formlen?
Avatar billede HHA Professor
06. marts 2022 - 14:10 #1
Hejsa,

Ved ikke om det er dette du søger:
https://www.youtube.com/watch?v=ntfoHYNfKvg
Avatar billede prisknuseren Seniormester
06. marts 2022 - 14:18 #2
=TÆL.HVIS(U2:U50;"?*")
Avatar billede Jan K Ekspert
06. marts 2022 - 16:11 #3
Mener du, at "x" står i samme celle, som tallene, der skal lægges sammen, eller står de i en anden kolonne?
Avatar billede prisknuseren Seniormester
06. marts 2022 - 17:15 #4
Den er en kalender der skal tælle de dage sammen man kører på arbejde. Man sætter et X i de celler (datoer) man kører. Denne virker: =TÆL.HVIS(U2:U50;"?*")